۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82453967
T T
۰ نفر
حمایت استاندارد ازترویج خرید كالای ایرانی/تولیدات داخلی توان رقابتی بالا دارند

كرج - ایرنا - رئیس سازمان ملی استاندارد با تقدیر از اقدام ایرنا در راه اندازی كمپین خبری خرید كالای ایرانی، گفت كه این سازمان از ترویج خرید كالای ایرانی حمایت می كند.

نیره پیروزبخت روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تولیدات داخلی با همین میزان كیفیت و استاندارد علاوه بر توان عرضه در بازار داخلی، می توانند رقبای خارجی را پس بزنند.
وی با تاكید بر اینكه تولید كنندگان داخلی باید استانداردهای لازم را ارتقا داده و كیفیت محصولات خود را بالاتر ببرند، گفت:‌ وقتی سازمان استاندارد كیفیت یك كالا را مورد تائید قرار می دهد، پس مردم می توانند با خیال راحت از آن كالا استفاده كنند.
وی اضافه كرد: سازمان استاندارد علاوه بر اینكه موضوع استانداردسازی كالاها را به عنوان یك اولویت قرار داده، كیفیت و كمیت كالاها را نیز مد نظر قرار داده است.
پیروزبخت گفت: در حوزه های مختلف استاندارد تدوین شده است كه شامل استانداردهای اجباری، تشویقی و خوداظهاری در واحدهای تولیدی است كه باعث بالابردن كیفیت كالاها می شود.
وی ادامه داد: به طور یقین سازمان استاندارد در فضای رقابت پذیری و در داخل كشور به صورت گام به گام با هدف افزایش تولید داخلی با كیفیت بالا به منظور رقابت با كالاهای خارجی، برنامه هایی را تدوین و اجرایی كرده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد كشور با بیان اینكه سازمان استاندارد ایران از تولیدات داخلی حمایت خود را اعلام می دارد، بیان داشت: مردم از سلامت و كیفیت كالایی كه دارای مهر استاندارد است، اطمینان داشته باشند چرا كه در كشور ما تولید محصولاتی نظیر كفش، پوشاك و مواد غذایی با كیفیتی بالایی صورت گرفته و قابل رقابت با محصولات خارجی است.
پیروزبخت در ادامه به برنامه های سال 96 سازمان استاندارد ایران اشاره و تصریح كرد: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه این سازمان پوشش استاندارد و ترویج آن در همه محصولات داخلی اعم از كالا و خدمات تحت پوشش استاندارد است.
وی افزود: این پوشش استاندارد به معنای اجباری بودن كالا نیست، بلكه مردم را به این سمت هدایت خواهد كرد كه به صورت خودجوش از تولیدكنندگان كالا مطالبه استاندارد داشته باشند.
رئیس موسسه استاندارد ادامه داد: امسال ابلاغیه هایی به همه دستگاه ها ارجاع شده كه هر كالا و خدماتی كه تولید می شود پیوست استاندارد داشته باشد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر