۲۷ پروانه نشان استاندارد در سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان از صدور ۲۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سالجاری خبر داد.

مهدی شهرکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علامت استاندارد بیانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف کننده است.

وی با تبریک هفته استاندارد افزود: تسریع و تسهیل در ترخیص کالاهای اساسی، اجرای اجباری استاندارد محصولات پرمصرف، صدور پروانه محصولات حلال با هدف توسعه صادرات، طرح سنجش نرخ کیفیت و مقابله با کم فروشی یا طرح پایش کمیت فرآورده‌ها از جمله گام‌های ارزنده این نهاد است.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هفته استاندارد امسال از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه، با شعار «استاندارد مردمی، اطمینان‌بخش کیفیت و امیدآفرین» نامگذاری شده‌ است، بیان کرد: استانداردها با ایجاد زبانی مشترک در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌کوشند تا پاسخگوی نیازهای بخش تولید و مصرف به اصولی ترین شکل ممکن باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم می توانند کالاها را مطابق سلیقه و ذائقه شان انتخاب کنند، اظهار کرد: رویکرد نوین سازمان ملی استاندارد تبدیل الزامات قانونی استاندارد به مطالبه مردمی است.

شهرکی ادامه داد: زمانی که مردم کالایی راکه استاندارد نیست، استفاده نکنند تولید کنندگان خود را ملزم به تولید کالای استاندارد می بینند و از این طریق فرهنگ استاندارد سازی بیش از پیش برای تولید کنندگان و واحدهای عرضه اهمیت می یابد.

وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف درباره استاندارد کالاها به شماره ۱۵۱۷ تماس رایگان بگیرند تا به شکایت شان رسیدگی و حصول نتیجه به آن ها اطلاع داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha