۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82454011
T T
۰ نفر

5 حفار غيرمجاز آثار تاريخي در بجنورد دستگير شدند

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82454011
5 حفار غيرمجاز آثار تاريخي در بجنورد دستگير شدند

بجنورد- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي گفت: پنج تن به اتهام حفاري غيرمجاز براي يافتن آثار تاريخي در بجنورد دستگير شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل در روز دوشنبه، سرهنگ حسين اصغر قنبرزاده اظهار كرد: ساعت يك بامداد روز 12 اسفند پيرو گزارش هاي رسيده مبني بر حضور افراد مشكوك در منطقه اي در اطراف پارك باباامان با هماهنگي به عمل آمده با نيروي انتظامي و حضور پرسنل يگان حفاظت، پنج تن از سوداگران كشف اشياي تاريخي همراه با ادوات لازم در حين حفاري دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي افزود: يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كار حفاظت و حراست از آثار تاريخي و محوطه هاي باستاني را با شدت و تلاش شبانه روزي انجام مي دهد و با كساني كه در سوداي يافتن آثار باستاني در محوطه هاي تاريخي اقدام به كند و كاو و حفاري مي كنند برخورد قانوني مي كند.
استان 941 هزارنفري خراسان شمالي در شمال شرق كشور 557 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملي دارد كه از اين تعداد 468 اثر تاريخي ابنيه محوطه تپه ،42 اثر طبيعي و 47 اثر ناملوس را شامل مي شود.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي