۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82454555
T T
۰ نفر

كاهش 14 درصدي حوادث ناشي از كار در خراسان رضوي

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82454555
كاهش 14 درصدي حوادث ناشي از كار در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: با انجام بازرسي هاي منظم و يكپارچه در استان، حوادث ناشي از كار در 11 ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد كاهش يافت.

محمود احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت 739 حادثه در كارگاه هاي اين استان رخ داد كه اين تعداد در مدت مشابه پارسال 863 حادثه بود.
وي با بيان اينكه بيشترين تعداد حادثه به ترتيب در كارگاه هاي ساختماني، صنعتي و معادن رخ داده است اظهار كرد: در يازده ماه سال جاري 33 نفر در بخش ساختمان، 11نفر در بخش صنعت و 5 نفر در بخش معدن جان خود را ازدست داده اند.
وي با بيان اينكه در 11 ماه امسال بيش از 22 هزار بازرسي از كارگاهها و واحد هاي صنفي استان صورت گرفته است گفت: بازرسان متخصص در هر حوزه به صورت سرزده براي اجراي مواد قانون كار، پرداخت حق و حقوق كارگران، رعايت بهداشت كار، تناسب نوع كار با فرد و ايمني كار نظارت مي كنند.
احمدي رسالت اصلي اداره بازرسي را كاهش حوادث دانست و افزود: در يازده ماه سال جاري بيش از 90 هزار كارگاه و 180 هزار واحد صنفي مورد بازرسي قرار گرفته و بازرسان كار با تحقق صددرصدي تعهد پيش بيني شده در اين مدت عملكرد مثبت و قابل قبولي داشته اند.
وي آموزش جامعه هدف و افزايش سطح ايمني كارگاهها را يكي از اهداف اين اداره كل برشمرد و اظهار كرد: بايد در كنار تلاش مستمر و فعاليت متعهدانه بازرسان كار، كارفرمايان و كارگران نيز نسبت به رعايت اصول ايمني تلاش بيشتري نمايند تا از بروز حوادث ناشي از كار و صدمات روحي، مالي، جاني و ساير خسارات و هزينه ها جلوگيري به عمل آيد.
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي با توصيه به كارفرمايان براي تهيه لوازم ايمني كارگاه افزود: كارفرمايان بايد نكات ايمني كار را به كارگران گوشزد كنند.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به آدرس telegram.me/irnamashhad نيز براي دسترسي و دريافت سريع و فوري به اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسين عباسي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم