۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82455857
T T
۰ نفر
مركز مطالعات علم و دين در دانشگاه محقق اردبيلي ايجاد مي شود

اردبيل- ايرنا- مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي از راه اندازي مركز مطالعات علم و دين براي اولين بار در كشور در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت‌الاسلام سيف‌الله مدبر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف كلي از راه اندازي مركز مطالعات علم و دين اين دانشگاه كه سال آينده به نتيجه مي رسد تدوين نقشه تمدن اسلامي و ارائه پژوهش هاي علما و دانشمندان اسلامي است.
وي افزود: اين مركز در چهار گروه آموزشي رياضي، كشاورزي و محيط زيست، علوم انساني و گروه علمي معماري با همه كميته هاي تخصصي براي استادان و دانشجويان ايجاد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه مجوز راه‌اندازي مركز مطالعات علم و دين دريافت شده و در شرف دريافت مجوز نهايي از وزارت علوم ،تحقيقات و فن آوري است، اظهار كرد: اين مركز در 2 بخش استادان و دانشجويان فعاليت‌ خواهد كرد و تاكنون 203 نفر از اعضاي هيات ‌علمي دانشگاه‌هاي استان اردبيل، قم و تهران در اين مركز عضو شدند.
وي بيان كرد: همه منابع چهار گروه آموزشي جمع آوري و گردآوري شده و به عنوان منبع و ماخذ معتبر مورد استفاده و استناد پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام مدبر با اشاره به اينكه براي بيان اقدامات و فعاليت هاي اين مركز مجله اي با عنوان نشريه علمي پژوهشي علم و دين منتشر خواهد شد، اضافه كرد: با انتشار اين مجله و به دست آوردن جايگاه خود جوانان مسلمان ديگر تحقير علمي نخواهند شد و اعتماد به نفس آنها افزايش خواهد يافت.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي گفت: هر علومي كه مباني آن اسلامي باشد انسان را به هدف نهايي و غايي كه همان رسيدن به كمال و ذات احديت است، خواهد رساند.
وي افزود: دانشگاه محقق اردبيلي پنجمين دانشگاه كشور است كه مركز حوزه دانشگاهيان در استان شده است كه هر استاد و دانشجويي مي تواند در كلاس هاي آن كه به صورت كارگاهي، كنفرانس و مباحثه برگزار مي شود شركت كند.
وي اظهار كرد: براي به روز شدن استادان و استفاده بهينه از يافته هاي جديد دنيا طرح سياحت هاي علمي زودبازده 10 روزه اجرا مي شود كه هيچ بار مالي به دولت ندارد و به صورت خودگردان است و استادان همه دانشگاه هاي كشور مي توانند از اين فرصت مطالعاتي ايجاد شده استفاده كنند.
وي از تكميل و راه اندازي مركز دارالقرآن در دانشگاه محقق اردبيلي خبر داد و گفت: امسال يك هزار درخت ميوه در هشت نوع با عنوان باغ قرآني در محوطه دانشگاه محقق اردبيلي و يك هزار درخت ميوه هم در دانشگاه پرديس نمين كاشته شده است و برنامه ريزي شده است سال آينده هم 2 هزار درخت ميوه در كنار آنها كاشته شود.
وي با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه محقق اردبيلي افزود: فعاليت كانون ها و تشكل هاي دانشگاه در 6 ماهه اول امسال نسبت به پارسال 11 برابر افزايش داشت.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشاردهنده:عارف شيرزاد
6130/ 1257