۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82456915
T T
۰ نفر

شهر توریستی سرعین در استقبال بهار

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82456915
شهر توریستی سرعین در استقبال بهار

اردبیل - ایرنا - شهر توریستی سرعین كه همه آن را با نام 'شهر چشمه های بهشتی' می شناسند در تكاپوی میزبانی از مسافران و گردشگرانی است كه می خواهند سال جدید را در این نقطه از ایران زیبا بگذرانند.

به گزارش ایرنا ، شهرستان سرعین در دامنه كوه سبلان به دلیل وجود آثار بی بدیل جغرافیایی و تاریخی و بویژه آبهای گرم معدنی و طبیعی با خواص درمانی بی نظیر در كشور و حتی دنیا به سرزمین چشمه های بهشتی معروف است.
مجتمع ‌های آبدرمانی سبلان ، بش ‌باجیلار ، یل سویی ، گاومیش گلی ، قره‌ سو ، آبدرمانی ایرانیان ، قهوه سویی ، ژنرال ، آب چشم ، پهن سویی و آبدرمانی ویله دره از جمله آب ‌های گرم معدنی شهرستان سرعین است كه در این ایام میزبان صدها گردشگری است كه بعد از سپری شدن زمستان سرد با وارد شدن به این آب های گرم آرامش یافته و لذت بهار را در شهر چشمه‌ های بهشتی به شایستگی درك كرده و از آن بهره می‌ برند.
علاوه بر مجتمع ‌های آبگرم متعدد مدرن ، بازسازی شده و سنتی تپه باستانی آناهیتا ، مجموعه تفریحی و پیست اسكی آلوارس ، غارهای تاریخی روستای كنزق ، روستای ییلاقی بیله ‌درق ، دهكده صخره‌ ای ویند كلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سید ابوالقاسم ، آتشكده آذر فریق آتشگاه ، آبشار چشمه گورگور ، دربند ورگه ‌سران ، ییلاقات عشایری در دامنه كوه سبلان ، چشمه معدنی و گازدار روستای ارجستان ، كمپینگ گلدشت و منطقه گردشگری بیله‌ درق از زیبایی ‌های شهر سرعین به عنوان شهر چشمه‌ های بهشتی است.
جهانگیر شهبازی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه‌ ریزی خوبی برای اجرای طرح‌ ها و برنامه ‌های نوروزی در این شهر صورت گرفته و هماهنگی های لازم انجام می شود.
وی افزود: هتل ها و مراكز اقامتی بصورت دایم مورد بازرسی قرار می گیرد و نكات لازم برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی به مسوولان این مراكز ارائه می شود.
وی تشریح كرد: شهرستان سرعین با مناطق نمونه گردشگری خود همچون شهر سرعین ، آلوارس ، بیله درق ، ویند كلخوران و كنزق كه در جایگاه بین المللی قرار دارد محیط مناسب برای گردشگران است و می تواند نوروزی دلپذیر را برای هموطنان فراهم كند.
وی اظهار كرد: آبگرم های سرعین بصورت سنتی و مدرن و دارای خواص درمانی یكی از جاذبه های طبیعی سرعین هستند كه مقصد خیل عظیم مسافران در طول سال بویژه عید نوروز است.
یكی از هتلداران سرعین نیز در زمینه آمادگی این مراكز برای عید نوروز گفت: مردم سرعین با نزدیك شدن به فصل بهار و عید باستانی نوروز با دستی پر به استقبال مسافران می روند.
وی تشریح كرد: با نزدیك شدن به عید نوروز ، هتلداران تعمیرات و نوسازی این اماكن را آغاز می كنند تا بهترین شرایط و امكانات برای میهمان نوروزی سرعین فراهم شود.
آبگرم داران نیز از این قافله جانمانده و مشغول تعمیرات هستند تا در زمان حضور مسافران كه معمولا در عید نوروز است شرمنده میهمانان خود نشوند.
زنده دل ، مدیر آبگرم دره لر سرعین گفت: آبگرم داران سرعین به صورت ویژه آمادگی استقبال از مسافران نوروزی دارند و تعمیرات به سرعت تا قبل از عید به پایان می رسد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسكی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر كشور در 27 كیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست كم 6 ماه از سال رتبه نخست كشور را دارد و این منطقه به همراه امكانات تفریحی و ورزشی كه در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پركردن اوقات فراغت جوانان و تكمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
گزارش: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018