۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82462081
T T
۰ نفر
كشف 454 ميليارد ريال كالاي قاچاق در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري از كشف بيش از 454 ميليارد ريال كالاي قاچاق از ابتداي امسال تاكنون در استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، سردار غلامعباس غلامزاده روز يكشنبه در نشست خبري افزود: اين ميزان كشفيات كالاي قاچاق نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از 4 درصد رشد داشته است.
وي بدون اعلام تعداد قاچاقچيان دستگير شده در اين مدت ،اظهار كرد: در بازرسي از خودروهاي حامل كالاي قاچاق ، انواع قطعات يدكي خودرو و موتورسيكلت، لوازم بهداشتي و آرايشي ، پتو، اسباب بازي، انواع مواد خوراكي و لپ تاپ شد.
وي در ادامه به برخورد با جرائم رايانه اي توسط پليس فتاي استان اشاره كرد وگفت: كشف جرائم رايانه اي در اين مدت در استان افزايش 83 درصدي داشته است كه بيشتر اين جرائم به صورت باندهاي سازمان يافته فعاليت مي كردند.
سردار غلامزاده افزود: در بحث برخورد با كلاهبرداران اينترنتي و تلفني كه بيش از 16 ميليارد ريال كلاهبرداري شده بود موفقيت هاي در حوزه آگاهي استان انجام شد كه 59 مورد از طعمه هاي اين نوع كلاهبرداري از ساكنان استان بودند.
وي گفت: پيشگيري از وقوع جرم يكي از مهمترين سياستهاي نيروي انتظامي است كه در بحث پيشگيري از وقوع سرقتهاي مهم تاكنون 10 درصد رشد داشته است.
وي به كاهش 3 درصدي سرقت ها در استان و كاهش 60 درصدي بحث سرقت به عنف در استان اشاره كرد و گفت: كشفيات سرقت در اين مدت 4 افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي چهارمحال وبختياري از كاهش 19 درصدي شرارت، چاقوكشي و مسايلي كه احساسات عمومي را حريحه دار مي كند در استان خبر داد.
سردار غلامزاده افزود: از ابتداي امسال تاكنون يك تن و 700 كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان كشف و ضبط شده كه اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 62 درصدي داشته است.
وي به افزايش 8درصدي انهدام باندهاي مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: مبارزه با خرده فروشان و پاكسازي نقاط پر خطر و آلوده از اولويت هاي برنامه امسال نيروي انتظامي بوده است.
سردار غلامزاده از كاهش 12 درصدي تصادفات برون و درون شهري و كاهش 10 درصدي فوتي تصادفات درون شهري در استان خبر داد و گفت: فرهنگ سازي و رفع نقاط پر خطر از مهمترين راههاي كاهش تصادفات و فوتي هاي تصادفات درمحورهاي مواصلاتي استان بوده است.
وي با اشاره به اينكه رانندگان در چهارمحال وبختياري در سرعت غير مجاز از ميانگين رانندگان كشور سبقت گرفته اند افزود: هم اكنون ميانگين سرعت رانندگان كشور 80 و در بين رانندگان استان 83 است.
به گفته وي، امسال استان در خصوص نزاع هاي فردي با كاهش 14 درصدي و در نزاع هاي دسته جمعي با كاهش 4 درصدي روبرو بوده است.
فرمانده انتظامي چهارمحال وبختياري از تشكيل 45 هزار پرونده در سالجاري در كلانتري هاي استان خبر داد و گفت: از اين تعداد بيش از 3هزار و 200 مورد به مراكز مشاوره ارجاع داده شده كه بالاي 75 درصد منجر به سازش شده است.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري داراي 9شهرستان با بيش از 950هزار نفر جمعيت است و يكي از استانهاي امن كشور محسوب مي شود.
خبرنگار: سميه پناهنده** انتشار دهنده:محمود رئيسي
7360/2097