۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82464409
T T
۰ نفر

نجات چهار گردشگر از ارتفاعات سالن كوه دزفول

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82464409
نجات چهار گردشگر از ارتفاعات سالن كوه دزفول

دزفول - ایرنا - چهار گردشگر كه به ارتفاعات كوهستانی سالن كوه دزفول سفر كرده و به دلیل نقص فنی خودرو گرفتار شده بودند با كمك امدادگران كوهستان جمعیت هلال احمر دزفول نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول روز سه شنبه به ایرنا گفت:این افراد جمعه گذشته دزفول را به مقصد سالن كوه ترك كرده بودند كه در طول مسیر دچار مشكل شدند.
عظیم رضاتی مرساق افزود:خودروی این گردشگران به علت نقص فنی و نیز بارندگی شدید در مسیر متوقف شده و در كوه های منطقه سرگردان شده بودند.
وی اظهار كرد: در پی درخواست كمك این افراد یك گروه امدادكوهستان از جمعیت هلال احمر دزفول به منطقه اعزام شد.
غلامحسین حسن پور ، مربی و از امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول نیز كه به همراه حسین بهاری پور در قالب یك تیم امدادی برای كمك به این گردشگران به منطقه اعزام شده بود به ایرنا گفت:افراد مذكور كه در كوه سرگردان شده بودند پس از جستجوی فراوان 2 شب در پناهگاهی در كوهستان پناه گرفته و با تلاش فراوان و به سختی توانستند از طریق تلفن همراه درخواست كمك كنند.
وی اظهار كرد:تیم امداد هلال احمر در ساعت 23 دوشنبه شب گردشگران را در منطقه كوهستانی سالن كوه در ارتفاعات شمال دزفول پیدا كرده و بعد از بررسی و كنترل وضعیت جسمانی و تغذیه آنان در ساعت 6 بامداد روز سه شنبه در سلامت كامل به دزفول منتقل شدند.
حسن پور این گردشگران را ولی آل عبدی ،حمید آل عبدی ،میلادماندی و احسان ماندنی معرفی كرد.
كوه سالن در فاصله 110 كیلومتری شهر دزفول در منطقه ای كوهستانی و سخت گذر واقع است.
بخش انتهایی مسیر سالن كوه در زمستان به دلیل برف و باران بسیار لغزنده است.
وی به گردشگران و كوهنوردانی كه قصد سفر به ارتفاعات كوهستانی شمال دزفول را دارند توصیه كرد قبل از حركت ، وضعیت آب و هوایی و جوی را از سازمان هواشناسی جویا شده و از راهنمایان محلی و افراد با تجربه در سفر استفاده كنند.
امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول اوایل اسفند ماه نیز به یاری یك گروه هفت نفره از كوهنوردان كه در ارتفاعات كوهستانی هفت تنان دچار مشكل شده بودند شتافتند.
بخش های كوهستانی سردشت و شهیون از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول می باشند.
6068
خبرنگار و انتشار: محمدعلی فریدپناه