۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82469900
T T
۰ نفر
آغاز سال جديد در كنار امام زادگان و گلزارهاي شهدا در گيلان

رشت - ايرنا - مراسم هاي ويژه سال تحويل و آغاز سال 96 امروز (دوشنبه) در جوار امام زادگان، بقاع متبركه شاخص و گلزارهاي شهدا در استان گيلان برگزار شد.

مراسم ويژه لحظه آغاز سال 1396 با برپايي سفره هاي هفت سين در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان با حضور چشمگير مردم و مسافران نوروزي در حال برگزاري است.
امام زادگان و بقاع شاخص استان گيلان از جمله امام زاده هاشم، خواهر امام رشت، آقاسيد جلال الدين اشرف در آستانه اشرفيه، امام زادگان قاسم و ابراهيم (ع) آستارا و امام زاده سيد لنگرود ميزبان مسافران و زائران براي آغاز سال جديد است.
قرائت دعاي فرج و دعاي ويژه سال تحويل و پخش بيانات مقام معظم رهبري از ويژه برنامه هاي مراسم آغاز سال تحويل در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان است.
در تعدادي از امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان نيز سفره هاي هفت سين قرآني برپا شده است.
بسياري از خانواده نيز با حضور در مزار شهدا و گذشتگان خود و با گسترانيدن سفره هفت سين در حال برگزاري مراسم ويژه سال تحويل هستند.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: هر سال زائران و مسافران با حضور در امام زادگان و بقاع متبركه استان سال جديد را آغاز مي كنند.
حجت الاسلام و المسلمين ولي عادلي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در نوروز 96 نيز شاهد حضور پرشور مردم در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان براي آغاز سال جديد هستيم.
وي معرفي امام زادگان گيلان به مسافران را يكي از برنامه هاي اوقاف و امور خيريه در ايام نوروز عنوان و اظهار كرد: در سال 95 حضور بيش از دو ميليون و 500 هزار بار زائر و مسافر در بقاع متبركه استان به ثبت رسيده است.
طرح نوروزي آرامش بهاري نيز از شنبه گذشته با هدف استفاده از ظرفيت تعطيلات نوروزي براي تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي، تقويت باورهاي ديني با استفاده از فضاي معنوي امامزادگان و ارتقاء سطح فكري و فرهنگي مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفيت امام زادگان در 230 بقعه متبركه شاخص استان گيلان به اجرا درآمده و تا 14 فروردين ماه آينده ادامه دارد.
اين طرح كشوري در راستاي فرمايشات امام راحل مبني بر اين كه مردم بايد در جوار امام زادگان و بقاع متبركه در آرامش زندگي كنند و در راستاي منويات مقام معظم رهبري كه فرمودند امام زادگان و بقاع متبركه بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند، به اجرا درآمده است.
استان گيلان بيش از 930 بقعه متبركه دارد.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007