۷ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82474917
T T
۰ نفر
بازديد هزار و 500 مسافر نوروزي از پناه گاه حيات وحش تالاب كجي نهبندان

بيرجند- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست نهبندان گفت: در هفته اول تعطيلات نوروزي 96، هزار و 500 نفر از مسافران نوروزي و علاقه مندان به طبيعت از پناهگاه حيات وحش تالاب كجي نمكزار اين شهرستان بازديد كردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان جنوبي، محمد كاظم شكر گزار، افزود: تالاب كجي نمكزار در حاشيه يكي از جاده هاي اصلي ارتباطي كشور كه خراسان جنوبي و ساير استان هاي شمالي را به سيستان و بلوچستان متصل مي كند قرار گرفته و همه ساله در ايام نوروز بر تعداد بازديد كنندگان از اين تالاب زيبا افزوده مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر بازديد مسافران نوروزي، در ساير ايام سال به ويژه فصول بهار و زمستان نيز بازديدهاي علمي و سياحتي از اين تالاب انجام مي شود.
شكرگزار برگزاري جشنواره مجسمه هاي نمكي كه با مشاركت اداره هاي كل حفاظت محيط زيست و فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار مي شود را فرصت خوبي براي بازديد علاقه مندان از تالاب كجي نمكزار عنوان و ذكر كرد : اين جشنواره امسال در آخر فروردين96 با مشاركت و رقابت هنرمنداني از سراسر كشور برگزار خواهد شد.
خراسان جنوبي، 2 ميليون و 317 هزار و 548 هكتار اراضي ارزشمند زيست محيطي دارد.
اين اراضي شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حيات وحش و مناطق شكار ممنوع است كه مي تواند مكان هاي مناسبي براي تفريح ايام نوروز مسافران باشد.
چهار منطقه حفاظت شده شاسكوه در شهرستان هاي قاينات و زيركوه، درميان و سربيشه در شهرستان هاي درميان و سربيشه) ،مظفري در شهرستان هاي فردوس و بشرويه و آرك و گرنگ(شهرستان خوسف) از جمله جاذبه هاي مناسب براي سفرهاي نوروزي است.
همچنين سه پناهگاه حيات وحش، تالاب كجي نمكزار شهرستان نهبندان، رباط شور در شهرستان هاي فردوس و بشرويه و پناهگاه حيات وحش نايبندان شهرستان طبس از ديگر جاذبه هاست كه علاقه مندان مي توانند از آن بازديد كنند.
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبي به كانال تلگرامي irnabirjand@ ملحق شويد.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهيمي اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلي اشكورجيري