۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82478101
T T
۰ نفر

بزرگداشت مراسم گراميداشت ابوالقاسم فردوسي در كويت

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82478101
بزرگداشت مراسم گراميداشت ابوالقاسم فردوسي در كويت

تهران ايرنا - نشستي تحت عنوان 'شناهنامه حماسه جاويدان فردوسي' همزمان با بزرگداشت روز جهاني شعر به دعوت رايزن فرهنگي سفارت ايران در كويت برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، در اين مراسم دكتر محمد خاقاني اصفهاني استاد دانشگاه اصفهان، محمد صالح صرخوه شاعر و اديب كويتي و سمير ارشدي استاد زبان فارسي دانشگاه كويت حضور داشتند.
دكتر محمد خاقاني در اين نشست گفت: در طول 14 قرن گذشته پس از تشرف ايران به دين مبين اسلام، تاكنون تذكره نويسان بيش از 40 هزار شاعر نامدار را در ايران به ثبت رسانده اند كه حدود 40 تن از آنان تشخص ويژه اي پيدا كرده و شهرت جهاني يافته اند كه حكيم ابوالقاسم فردوسي صاحب شاهنامه در طليعه اين گروه به شمار مي آيد.
محمد صالح صرخوه شاعر سرشناس كويتي در اين رابطه گفت: مهمترين پيام حكيم طوس به همه شاهان روزگار و سران كشورها در همه اعصار اين بود كه دست از ستمگري و طاغوت بر داريد، زياده خواه نباشيد و مرتكب جرم و جنايت نشويد، فاجعه به بار نياوريد و در كنار مردم باشيد زيرا سرانجام همه شما مرگ است ، پس به فكر فرداي خود باشيد.
سمير ارشدي استاد زبان فارسي دانشگاه كويت ضمن تشريح فرازهايي از زندگينامه فردوسي و نقش و جايگاه شاهنامه در ادبيات جهان متفكران و انديشمندان عرب را فراخواند تا از گنجينه هاي ادبي و معارف بي شمار فرهنگ فارسي استفاده كنند.
وي گفت: با وجودو همسايگي جغرافيايي و مشتركات متعدد مذهبي و فرهنگي، اما بسياري از انديشمندان عرب هنوز از فرهنگ غني فارسي اطلاعات كافي ندارند و بيشتر به ادبيات غرب گرايش دارند.
ارشدي از نقش كويت در چاپ و نشر ترجمه اشعار شاهنامه به زبان عربي و توزيع آن در سطح جهان قدر داني كرد.
شبد*320*9122* ناشر : مهدي نعمتي
۰ نفر