۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۹
کد خبر: 82488868
T T
۰ نفر
شهروندان نقش موثري در نگهداري از فضاهاي سبز شهري دارند

سنندج- ايرنا- مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري سنندج با بيان اينكه اولويت نخست سازمان پاركها احداث و نگهداري از فضاهاي سبز شهري است، گفت: شهروندان و ناظران فضاي سبز اين سازمان نقش بسيزايي در نگهداري از فضاهاي سبز شهري دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قانع حسيني روز دوشنبه درآيين تجليل از ناظران و مديران واحد فضاي سبز مناطق سه گانه شهرداري سنندج افزود: فضاي سبز يكي ازمهمترين نمودهاي عملكرد شهري به شمار مي رود كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به منظر شهري در تقويت روحيه و شادابي شهروندان نيزتاثيرگذاراست.
قانع حسيني بيان كرد: امروز احداث فضاهاي سبز در سطح شهرها بسيار حائژاهيمت بود و نگهداري از پاركها و فضاهاي سبز احداث شده نيازمند فرهنگ سازي و تعامل شهروندان است.
وي نقش ناظران ومديران فضاهاي سبز را در حفظ و نگهداري از اين فضاها بسيار تاثيرگذار دانست وگفت: انجام به موقع عملياتي نظير هرس درختان، آبياري، سمپاشي و كودپاشي از جمله اقداماتي است كه در حفظ و نگهداري فضاهاي سبز اهميت دارد.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري سنندج در ادامه عنوان كرد: امسال نيز برنامه ريزي مناسبي جهت احداث فضاهاي سبزدر سطح شهر انجام شده كه با همكاري كاركنان واحد فضاي سبز مناطق سه گانه نسبت به اجراي آن اقدام خواهد شد.
به گفته وي در سالجاري و با هدف حفظ و نگهداري از فضاهاي سبز شهري و همچنين ارتقاء دانش كاركنان فضاهاي سبز دوره هاي آموزشي برگزار مي شود.
حسيني ابراز اميدواري كرد: با همكاري و تعامل ناظران ومديران وكاركنان واحدهاي فضاي سبز و همچنين مشاركت شهروندان بتوانيم در نگهداري و زيبا نگهداشتن پاركها و فضاهاي سبز شهري اقدامات موثري انجام دهيم.
شهر سنندج مركز استان كردستان با حدود 500 هزار نفر جمعيت توسط سه ناحيه شهرداري اداره مي شود و در اين شهر علاوه بر پارك آبيدر با مساحت بيش از 260 هكتار در مجموع 90 بوستان عمومي و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 ميليون متر مكعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارك سنندج، 20 پارك در منطقه يك، 20 پارك در منطقه 2 و 50 پارك نيز در منطقه سه شهري قرار دارند.
سرانه فضاي سبز در اين شهر 6 مترمربع براي هر شهروند بوده و اين مقدار نصف ميانگين سرانه فضاي سبز در كشور است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg