۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85536066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضای کمربند سبز بجنورد بیش از میانگین کشوری است

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: مرکز خراسان شمالی ۹۹۷ هکتار فضای سبز در حوزه کمربند سبز و بیش از میانگین کشوری ایجاد کرده است.

نادر نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سرانه کمربند سبز مصوب کشور ۳۵ مترمربع به ازای هر نفر است در حالی که شهر بجنورد به ازای هر نفر ۴۳ مترمربع سهم کمربند سبز دارد.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه فضای سبز شهری ۱۱.۳۹ مترمربع است افزود: استاندارد کشوری در این خصوص بین ۱۰ تا ۱۲ مترمربع براساس اقلیم منطقه تعیین شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اضافه کرد: احداث سه پارک محله و ۲ پارک خطی در بحث توسعه فضاهای سبز شهری در دست اجرا و اقدامات زیرساختی آن درحال انجام است.

وی ادامه داد: ایجاد فضاهای سبز با محوریت توانمند سازی محلات کم برخوردار از برنامه های این سازمان است که احداث پارک محله در خیابان معراج، پارک خیابان رضوی، بلوار شهیدان امامی فرد بخشی از اقداماتی است که در توزیع عادلانه خدمات در این محلات به اجرا می رسد.

به گزارش ایرنا، روزانه هزار و ۳۰۰ هکتار از فضای سبز شهری بجنورد شامل پارک های تفریحی و گردشگری «بش قارداش و باباامان»، بلوارها و پارک‌های سطح شهر با آب خام و پساب آبیاری می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha