۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82496005
T T
۰ نفر

جشنواره فرهنگ ملل در مشهد آغاز شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82496005
جشنواره فرهنگ ملل در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفیران كشورهای عراق، افغانستان و تاجیكستان روز دوشنبه طی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگ ملل كه برای سومین سال پیاپی در این دانشگاه برگزار می شود جشن بزرگ با هم بودن و برای هم بودن در میان جوانان برومند ملتهایی است كه حول محور علم هم اینك در این دانشگاه تحصیل می كنند.
دكتر محمد كافی گفت: دانشگاه فردوسی با 68 سال سابقه فعالیت نه تنها به وجود دانشمندان و استادان برجسته و كسب موفقیتهای علمی به خود می بالد بلكه هم اكنون بین المللی شدن افتخاری دیگر برای دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می آید.
دكتر محمد كافی افزود: وجود یك دانشگاه بین المللی در شهر بین المللی مشهد كه در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده فرصت تعاملات فرهنگی میان جوامع و ملتهای مختلف جهان را بیشتر فراهم می كند.
وی ادامه داد: اعضای 25 هزار نفری خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد اعم از استادان، دانشجویان و كاركنان افتخار می كنند كه هم اكنون در سال 2017 كه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده لذت تحصیل و تحقیق را در این دانشگاه با بیش از هزار و 500 دانشجو از 20 ملیت جهان به اشتراك گذاشته اند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سومین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد در بستر فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی رویداد مشهد 2017 برگزار شده است.
سید جواد حسینی افزود: در قالب برنامه های این رویداد 150 برنامه بین المللی با رویكرد فرهنگی اجتماعی تدارك دیده شده كه تاكنون 70 برنامه آن اجرا گردیده و جشنواره ملل هفتاد و یكمین برنامه از این سری برنامه هاست.
وی ادامه داد: فلسفه وجود چنین جشنواره ای با رویكرد صلح و دوستی این است كه به جهانیان بگوییم گرچه با پدیده جهانی شدن مواجهیم اما 57 كشور مسلمان عناصر اصیل فرهنگی تمایز و هویت بخش در اختیار دارند كه انسانساز و جامعه ساز هستند.
رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در این جشنواره فرصتی فراهم شده دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد به لحاظ علمی ارزشیابی شوند.
علی غنایی افزود: همچنین برای این دانشجویان مسابقات متنوعی تدارك شد ضمن آنكه می توانند در غرفه هایی كه در اختیارشان قرار گرفته كشورهای خود را معرفی كنند.
علاوه بر سفرای كشورهای عراق و افغانستان و تاجیكستان، سركنسول كشورهای تركیه، عراق و افغانستان در مشهد، رئیس دفتر نمایندگی كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، روسای دانشگاههای بغداد و بصره و دبیر دوم سفارتخانه های اندونزی و كره جنوبی هم در این مراسم شركت داشتند.
هزار و 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه رتبه نخست جذب دانشجویان خارجی را در ایران به خود اختصاص داده است.
هم اینك در دانشگاههای خراسان رضوی شش هزار دانشجوی خارجی در چارچوب فعالیت دانشگاه فردوسی، دانشگاههای جامعه المصطفی، علوم پزشكی، آزاد اسلامی و امام رضا(ع) تحصیل می كنند.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه كشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز هم اكنون شصت و هشمین سال فعالیتش را سپری می كند.
1922/1858**خبرنگار: كامیار اسمعیل پور **انتشاردهنده: حسین كریم زاده
۰ نفر