۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82499846
T T
۰ نفر

انجام بيش از 2 هزار پرواز از فرودگاه زنجان

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82499846
انجام بيش از 2 هزار پرواز از فرودگاه زنجان

زنجان - ايرنا - مدير فرودگاه زنجان گفت: طي سال گذشته 2 هزارو 110 پرواز از اين فرودگاه انجام شده است و امسال تعداد پروازها از اين فرودگاه افزايش مي يابد.

محمد قاسمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طي 12 ماهه سال 95، 2 هزارو 110 پرواز مسافري، امدادي، نظامي، انتظامي، شخصي و آموزشي توسط مسئولان انجام شده است.
وي تاكيد كرد: از اين تعداد پروازهاي انجان شده 178 پرواز فقط مسافري بوده است.
مدير فرودگاه زنجان گفت: اين تعداد پروازهاي مسافري موفق به جابجايي بيش از 12 هزار مسافر شده است.
قاسمي ادامه داد: اين تعداد مسافر به مقصد زنجان – مشهد و برعكس جابجا شده اند.
وي خاطرنشان كرد: براي سالجاري برقراري پرواز به مقصد كيش، عتبات عاليات و برعكس انجام مي شود كه اين برنامه در دست پيگيري است و با برقراري اين ارتباطات هوايي تعداد پروازها و جابجايي مسافران از فرودگاه زنجان طي سالجاري افزايش قابل توجهي خواهد داشت.
مدير فرودگاه زنجان گفت: براي سالجاري روزهاي پرواز از زنجان به مشهد مقدس از روزهاي دوشنبه و پنجشنبه به سه شنبه و جمعه تغيير يافت.
قاسمي افزود: علاقه مندان به سفرهاي هوايي از زنجان به مشهد مي توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره زمان پروازها به سايت www.ataair.ir مراجعه و با مشاهده برنامه هاي پروازي به صورت آنلاين اقدام به خريد بليت اين مسير و برعكس كنند.
به گزارش ايرنا، فرودگاه زنجان، يكي از فرودگاه‌هاي فعال ايران از نوع داخلي است كه در مركز استان زنجان واقع شده است.
اين فرودگاه از سال 1390 شروع به فعاليت كرده است كه در زمان حاضر پروازهاي فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام مي شود.
از خردادماه سال 92، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبني بر تبديل فرودگاه زنجان به مرز هوايي ارديبهشت 91 نيز نخستين پرواز خارجي به مقصد عربستان براي انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
دريافت كننده: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي