۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۱۳
کد خبر: 82505025
T T
۰ نفر
خیرین 2 میلیارد و 820 میلیون ریال به  مدرسه سازی در خلخال كمك كردند

اردبیل - ایرنا - در نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خلخال خیرین 2 میلیارد و 820 میلیون ریال به بازسازی ، تجهیز و نوسازی مدارس این شهرستان كمك كردند.

به گزارش ایرنا، یك میلیارد ریال از این كمك ها روز دوشنبه در جریان برگزار این جشنواره از سوی یك خیر مدرسه ساز اصفهانی و مابقی كمك ها نیز از سوی خیرین دیگر پرداخت شد.
در این آئین ، جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در سال 78 تاكنون 352 باب مدرسه در قالب یك هزار و 398 كلاس درس در مناطق مختلف این استان با كمك خیرین مدرسه ساز احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی افزود: در خلخال نیز با كمك مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل تاكنون چهار مدرسه با 14 كلاس درس ساخته شده و به آموزش وپرورش این شهرستان تحویل شده است.
قرآن نویس اظهار كرد: در حال حاضر 20 مدرسه با 100 كلاس درس در حال احداث بوده و تا پایان امسال با تكمیل عملیات اجرایی آنها در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.
وی با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب مدارس خیر ساز در استان اردبیل از افزایش میزان مشاركت های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: در همه جشنواره های برگزار شده امسال خیرین مدرسه ساز شاهد افزایش میزان كمك های مردمی بودیم.
در این آئین ، عبدالله قدیری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خلخال نیز گفت: در سال گذشته یك میلیارد و 910 میلیون ریال اعتبار به تعمیر و تجهیز مدارس خلخال كمك شده است.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال هم گفت: مردم خیر و نیك اندیش این شهرستان در كارهای خیر همچون مدرسه سازی پیشقدم بوده و ساخت نخستین مدرسه در این منطقه در بیش از 100 سال پیش توسط خیرین نمونه بارزی از وجود حس نیكوكاری و خیر اندیشی مردم این خطه است.
در این مراسم موسیقی زنده توسط هنرمندان خلخال اجرا و با اهدای لوح سپاس از خیرین مدرسه ساز و افرادی كه به هر نوع به مدرسه سازی در این شهرستان كمك كرده اند تجلیل شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7119