نشان "والی مهر" به خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا شد

اردبیل - ایرنا - نشان ملی "والی مهر" به جواد قرآن‌نویس خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین نکوداشت و تکریم از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان اردبیل که روز شنبه با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، جمع زیادی از خیرین و مسئولان عالی استان برگزار شد، نشان ملی "والی مهر" به جواد قرآن‌نویس خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا شد.

در "والی مهر" برای انتخاب افراد برگزیده ، شاخص‌ها و معیارهای مختلفی از جمله میزان و تعداد کمک‌های انجام شده، استمرار در حمایت از مددجویان، سابقه همکاری، میزان اثربخشی کمک‌های انجام شده، گستره جغرافیایی حمایت‌ها و میزان توانایی در شبکه‌سازی زنجیره خیرین انتخاب مدنظر قرار می‌گیرد.

جشنواره ملی "والی مهر" با هدف قدردانی از نیت خیر و عمل صالح نیک اندیشان و ارائه الگوهای شایسته، ترویج و احیای فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام، نشر سنت‌های حسنه اسلامی، ارتباط و هماهنگی با موسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری مردمی به منظور تعامل و تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در جهت انجام حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان با تقویت و گسترش مشارکت مردمی برگزار می‌شود.

جواد قرآن‌نویس در سال ۱۳۲۳ در روستای جگرکندی شهرستان نمین در خانواده روحانی به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد، سپس به علت مشکلات خانواده وارد بازار کار شد و به عنوان تاجر نمونه در اردبیل شناخته شد.

این خیر خوشنام و با سابقه در حال حاضر رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست استان، رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (شمیم مهر استان اردبیل) و رئیس هیات مدیره صندوق قرض‌الحسنه نبوی است.

قرآن‌نویس به علت تجربه سختی ها و مشکلات تحصیل، تا به حال چندین ‌باب مدرسه در مناطق محروم اردبیل احداث کرده و تصمیم دارد این تعداد را به نیت ۱۴ معصوم (ع) به ۱۴ باب مدرسه برساند.

در سال ۱۴۰۰ در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از کتاب "بوی گلبرگ‌های خیس" زندگینامه و کارنامه درخشان خیر مدرسه‌ساز اردبیلی جواد قرآن نویس که به کوشش استاد علی مکارمی‌نیا و به قلم خانم پری آخته به رشته تحریر درآمده است، رونمایی شد.

در این کتاب زندگی و کارنامه خیر مدرسه‌ساز جواد قرآن‌نویس در بیش از ۱۱۰ صفحه همراه با آلبوم عکس و زندگینامه این خیر گردآوری شده است.

به گزارش ایرنا، پخش کلیپی از اقدامات خیرخواهانه و کمک‌های این خیر اردبیلی به نیازمندان و همنوعان، رونمایی از تمبر یادبود، تجلیل از تعدادی از مراکز نیکوکاری به نمایندگی از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان اردبیل، مداحی و اجرای سرود از دیگر قسمت‌های آیین نکوداشت و تکریم از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان اردبیل بود.

۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند که از میان آنها مجوز ۱۶۲ مرکز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صادر شده است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷.۱ درصد جمعیت و ۱۱.۲ درصد تعداد خانوارهای استان اردبیل و به عبارتی ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha