۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82505460
T T
۰ نفر
عضو تشكل صنفی: صنایع آرایشی-بهداشتی توان صادرات بیشتر دارند/ 2 میلیارددلار واردات غیرقانونی

تهران- ایرنا- عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران می گوید، با وجود بازار 600 میلیون نفری در اطراف ایران، صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده ما توانایی صادرات محصولات بیشتری به كشورهای منطقه دارند.

«علی اكبر شعاری» امروز (سه شنبه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاك كننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: محصولات آرایشی و بهداشتی ما در مقایسه با محصولات مشابه خارجی از كیفیت بالایی برخوردارند.
وی با اشاره به اینكه قاچاق و تقلب در تولید كالاها ضربه مهلكی را به بنیان صنعت آرایشی و بهداشتی كشور وارد كرده است، گفت: براساس آمار اعلام شده حجم فروش كالاهای قاچاق آرایشی، بهداشتی و شوینده 83 هزار میلیارد ریال است و براساس آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران فقط 370 میلیون دلار از مسیرهای رسمی وارد می شود.
شعاری اضافه كرد: 50 درصد كالاهای آرایشی و بهداشتی به ارزش یك میلیارد و 500 میلیون دلار تا 2 میلیارد دلار به صورت قاچاق وارد كشور می شود كه البته مربوط به نشان های تجاری معتبر نیست بلكه در كشورهای اطراف تولید و به كشور ما قاچاق می شود.
بازرس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تاكید كرد: تولیدكنندگان ما می توانند محصولاتی با كیفیت بهتر در داخل تولید كنند اما متاسفانه فرهنگ غلط مصرف كالای خارجی رایج است.
به گفته وی، محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی با كنترل شدید و استانداردهای خوبی تولید می شود و اگر مردم در مصرف این محصولات با مشكل روبرو شوند، می توانند آن را با انجمن صنایع شوینده و بهداشتی و آرایشی در میان بگذارند.

** راهكارهای مبارزه با قاچاق كالاهای بهداشتی
عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره راهكارهای مبارزه با قاچاق كالاهای بهداشتی، بیان كرد: قاچاقچیان هیچ مبلغی برای مالیات، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و... نمی پردازند و كالاها را به چندین برابر قیمت در داروخانه ها می فروشند. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل سوددهی بالا در این زمینه فعالیت می كنند.
شعاری یكی از راهكارهای مبارزه با قاچاق كالاهای آرایشی و بهداشتی را برخورد با این كالاها در مركز توزیع و نه مبادی ورودی عنوان كرد و گفت: راه دیگر ثبت و ساماندهی شركت های پخش است تا صنعت شوینده و بهداشتی به پویایی لازم برسند.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاك كننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته روز گذشته(چهارم اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت و تا هفتم اردیبهشت از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدكنندگان است.
معرفی محصولات جدید، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، كمك به تولید، ایجاد زمینه فعالیت علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف كنندگان، رقبا و محصولات جدید، پیش فروش محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش، اطلاع رسانی درباره آخرین استانداردهای خارجی، تعامل تولیدكنندگان و مصرف كنندگان، معرفی توانمندی های شركت های داخلی و... از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9132*1961* مصاحبه: فرزانه سلامت بخش* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر