۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82515067
T T
۰ نفر
پارك علم و فناوري استان زنجان از ابتداي امسال آغاز به كار كرده است

زنجان - ايرنا - مدير پارك علم و فناوري استان زنجان گفت: با توجه به دريافت موافقت اصولي پارك علم و فناوري مستقل استان زنجان، اين پارك از ابتداي سال جاري كار خود را آغاز كرد.

داود مرادخاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: قبل از اين فقط يك پارك علم و فناوري زير نظر دانشگاه تحصيلات تكميلي علوم پايه زنجان فعاليت مي كرد كه با اين مجوز 2 پارك در استان فعاليت خواهد كرد.
مدير پارك علم و فناوري استان زنجان با تبيين اهداف راه اندازي پارك هاي علم و فناوري در سطح استان ها، گفت: حمايت از فناوري هاي نوين محصول محور، حمايت از شركت هاي خدمات در حوزه فناوري و حمايت از تحقيق و توسعه شركت هاي بزرگ از جمله محورهاي مهم پارك هاي علم و فناوري است.
مرادخاني با اشاره به لزوم توليد فناوري در دانشگاه هاي استان، افزود: هم اكنون در اين استان سازماني كه بتواند به طور جامع از كارآفرين و افراد نخبه علمي براي تجاري سازي علم خود حمايت كند، وجود ندارد و اين پارك مستقل مي تواند حامي خوبي براي افراد هدف باشد.
وي اظهار كرد: قبل از ايجاد پارك مستقل علم و فناوري در استان زنجان، اكثر بودجه 20 ميليارد ريالي تخصيص يافته به جاي توسعه در امور مرتبط، در ساير حوزه ها به كار گرفته مي شد.
مدير پارك علم و فناوري استان زنجان خاطرنشان كرد: متاسفانه بودجه پارك علم و فناوري در زنجان مانند ساير استان ها سبب توسعه اشتغال در بين جوانان نشده است.
مرادخاني با اشاره به بودجه 300 ميلياردي پارك علم و فناوري استان اصفهان در سال 94، گفت: پارك استان خراسان رضوي نيز در همين مدت 80 ميليارد ريال و استان همدان 40 ميليارد ريال بودجه به خود اختصاص داده و در راستاي اشتغال جوانان هزينه كرده اند.
وي تاكيد كرد: در همه استان ها مراكز رشد با پارك هاي علم و فناوري باهم هستند، ولي در اين استان اينطور نيست و به همين خاطر سال گذشته مركز رشد دانشگاه زنجان فقط 700 ميليون ريال بودجه داشت.
مدير پارك علم و فناوري استان زنجان خاطرنشان كرد: بودجه سال جاري با حمايت هاي استانداري زنجان و وزارت ارتباطات، علوم و فناوري تامين خواهد شد.
وي به مزيت هاي راه اندازي اين پارك در زنجان اشاره كرد و گفت: تلاش مي كنيم تا اجماع واقعي بين فناوران، كارآفرينان، نخبگان، اساتيد، صنعتگران و دانشجويان ايجاد شود تا بتوان از اين فرصت به نفع استان استفاده كرد.
مرادخاني تاكيد كرد: هيچ محدوديتي در حمايت از شركت هاي دانش بنيان و افراد حقيقي يا حقوقي واجد شرايط نداريم و اين موضوع به نفع حوزه علمي و صنعتي خواهد بود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي