۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82518454
T T
۰ نفر
ماهيت انقلاب اسلامي با بحث مهدويت رقم خورده است

بيرجند- ايرنا- رئيس حوزه هنري انقلاب اسلامي خراسان جنوبي، گفت: موتور حركتي انقلاب اسلامي ايران تحقق دولت ظهور بود و ماهيت اين انقلاب با بحث مهدويت رقم خورده است.

مجيد كريميان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اجماع مردم ايران و شكل گيري انقلاب به رهبري امام خميني(ره) همواره نظر به تحقق ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) بوده است.
به گفته وي نگاه به توسعه تمدن اسلامي با محور مهدويت، مسلمانان را براي درك دولتي صالح، عدالت پيشه و داراي امنيت الهي آماده مي كند كه با ظهور مهدي موعود تحقق خواهد يافت و اين تحقق جز نگاه واقعي به اين فرهنگ محقق نخواهد شد.
به گزارش ايرنا كريميان، عنوان كرد: تحقق ظهور با نگاه انتزاعي امكان پذير نخواهد بود و نگاه واقعي به فرهنگ مهدويت تا جايي بر زندگي مسلمانان تاثير گذار خواهد بود كه خود را براي ظهور نزديك حضرت حجت آماده خواهند كرد.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي فرهنگي با موضوع فرهنگ مهدوي تاثير مثبتي بر جامعه مي گذارد، اظهار كرد: در اين ارتباط حوزه هنري انقلاب اسلامي خراسان جنوبي با توجه به فرا رسيدن هفته مهدويت برنامه هاي متعددي را در استان اجرا خواهد كرد.
به گفته وي برگزاري نمايشگاه كاريكاتور با موضوع عدالت، كه يكي از مهمترين اهداف مهدويت و ظهور حضرت حجت(عج) است در اين ايام از برنامه هاي مهم اين حوزه است و مهمترين آثار اين نمايشگاه برگرفته از آثار هنري هنرمندان آذربايجان شرقي است كه در اختيار حوزه هنري قرار گرفته است.
وي شب شعر مهدويت و خوانش كتاب « روياي نيمه شب » با محوريت شخصيت يكي از شفا يافتگان و علاقه مندان به حضرت حجت(عج) و انتشار آثار حوزه هنري با موضوع مهدويت را از مهمترين برنامه هاي حوزه هنري در اين ايام عنوان كرد.
كريميان، رونمايي از كتاب « از سلاله كوثر» مجموعه زندگي نامه و سيره زندگي آيت الله حايري، به نويسندگي محمد نظام دوست را از ديگر برنامه هاي حوزه هنري انقلاب اسلامي استان در ايام نيمه شعبان همزمان با ميلاد باسعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) بيان كرد.
كتاب «از قبيله گل» زندگي و سيره آيت الله تهامي و «جرعه نوش عرفان» سيره نامه آيت الله عارفي از ديگر آثار محمد نظام دوست است.
سايت ايرنا خراسان جنوبي www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رساني : http://telegram.me/birjand
*7559* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهيمي اسفدن*انتشاردهنده- مريم پنجابي*