۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82518767
T T
۰ نفر
رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك به خانواده گلبارنژاد نشان افتخار اهدا كرد

شیراز- ایرنا – فیلپ كریون رییس كمیته بین المللی پارالمپیك در سفر به شیراز به خانواده زنده یاد بهمن گلبارنژاد كه در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیك 2016 ریو جان خود را از دست داد، نشان افتخار اهدا كرد.

به گزارش ایرنا رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك شنبه در دیدار با خانواده گلبارنژاد در شیراز گفت: این نشان كه از مدال پارالمپیك ارزشمند تر است را به افراد خانواده پارالمپیك می دهیم.
فیلپ كریون افزود: در 16 سالی كه به عنوان رئیس كمیته پارالمپیك مشغول به كار بوده ام، این نشان را به 12 نفر اهدا كرده ام كه در ایران نیز به رئیس و دبیر فدراسیون جانبازان و خانواده گلبار نژاد اهدا شده است.
وی ، بهمن گلبار نژاد را به عنوان یكی از برترین ورزشكاران جهان معرفی كرد.
رئیس كمیته پارالمپیك ادامه داد: تاكنون چندین بار به ایران سفر كرده ام و به مردم این كشورعلاقه مند هستم.
خانواده گلبارنژاد با اهدای لوح تقدیر از رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك قدردانی كردند.
رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك شنبه در سفر به استان فارس همچنین از امكانات ورزشی جانبازان و معلولان در شیراز بازدید كرد و با شماری از ورزشكاران و رئیس هیات جانبازان و معلولان فارس دیدار و گفت و گو كرد.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایرانی عصر شنبه 27 شهریور 95 در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیك 2016 ریو دچار حادثه شد و از ناحیه گردن و دست آسیب دید، وی پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت وارده، درگذشت.
گلبارنژاد در سن 20 سالگی به جبهه رفته و در منطقه مهران در اثر انفجار مین دشمن پای چپش را تا زیر زانو از دست داده و به افتخار جانبازی نائل شده بود.
وی در زمان حیات 12 مدال طلا و یك نقره مسابقات بین المللی را در كارنامه فعالیت های ورزشی خود ثبت كرد.
بهمن گلبارنژاد متولد 13 خرداد 1347در آبادان بود و 2 فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشته است.
7368 / 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی