۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82525701
T T
۰ نفر

تيم هاي واكنش سريع هلال احمر در استان ها تشكيل شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82525701
تيم هاي واكنش سريع هلال احمر در استان ها تشكيل شد

كرمانشاه- ايرنا- رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور اعلام كرد كه تيم هاي واكنش سريع جمعيت هلال احمر در تمام مراكز استان هاي كشور تشكيل شده است.

مرتضي سليمي روز پنجشبه در حاشيه سفر به استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ايرنا، گفت: اين تيم ها به منظور امداد و نجات سريع در مواقع بحراني ايجاد شده اند.
وي افزود: اكنون تيم هاي واكنش سريع هلال احمر با تجهيزات كامل در مراكز استان ها تشكيل شده و به زودي در تمام شهرستان ها نيز ايجاد خواهند شد.
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به برگزاري رزمايش اسكان اضطراري در استان كرمانشاه گفت: اين مانور روز گذشته با حضور تمام دستگاه هاي مرتبط با امداد و نجات در بيستون برگزار شد.
سليمي افزود: يكي از مواردي كه پس از بحران ها مد نظر قرار مي گيرد اسكان سريع و به موقع عوامل امدادي و مردم حادثه ديده است كه بايد آمادگي لازم براي آن ايجاد شود.
وي برگزاري رزمايش را يكي از راه هاي ايجاد آمادگي در نيروهاي امدادي دانست و اظهار كرد: در رزمايش اسكان اضطراري كرمانشاه با فرض قطع شدن سيستم هاي ارتباطي نيروهاي دست به اقدام زدند.
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به اهميت ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي در زمان بحران گفت: هماهنگي مطلوبي بين دستگاه هاي اجرايي استان كرمانشاه در زمان بحران وجود دارد.
سليمي يادآور شد: جمعيت هلال احمر استان كرمانشاه از نظر تجهيزاتي و نيروي انساني جزو مراكز نمونه كشور محسوب مي شود به عنوان مركز نوين به استان هاي همجوار نيز كمك رساني خواهد كرد.
رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه رويكرد جمعيت هلال احمر را توانمند سازي و آموزش مردم براي عمل در مواقع بحراني عنوان كرد و افزود: بهترين راه براي مديريت بحران استفاده از ظرفيت هاي مردمي است.
سليمي تاكيد كرد: در صورتي كه مردم با امدادرساني اوليه آشنا شوند در مواقع بحراني ميزان تلفات و آسيب ها به شدت كاهش خواهد يافت.
7445/3033خبرنگار: سامان رحمتيان**انتشاردهنده:علي مولوي.