۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82527350
T T
۰ نفر
علی مرادی: بودجه فدراسیون ها باید مطابق با واقعیت باشد/ ضرورت تحول در مدیریت جهانی وزنه برداری

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون وزنه برداری،گفت: موفقیت در ورزش باید مطابق با واقعیت ها باشد نه با شعار و حرف؛ انتظار داریم بودجه فدراسیون ها براساس عملكرد واقعی پرداخت شود.

«علی مرادی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جرات می توانم بگویم كه در فدراسیون وزنه برداری اقتصاد مقاومتی را پیاده می كنیم. قبل از المپیك مانند برخی از رشته ها می توانستیم اردوهایی را در اسپانیا و آلمان برگزار كنیم اما به دلیل مشكلات مالی و رعایت اصل صرفه جویی ترجیح دادیم كه اردوها در ایران برگزار شود.
مرادی با اشاره به حمایت استانداری های اردبیل و خوزستان برای برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری پیش از المپیك ریو اظهار داشت: در حال حاضر تیم های بزرگسالان، نوجوانان و جوانان و در مجموع 60 نفر در اردو حضور دارند كه هزینه هر نفر به طور متوسط در روز بین 200 تا 300 هزارتومان است كه سالانه بین 5 تا 6 میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت و مبالغ قابل توجهی نیز باید صرف خرید مكمل های غذایی وزنه برداران شود.
رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: افزایش بودجه امسال ما همانند سایر فدراسیون ها بوده و متاسفانه شاخص های ارزیابی جهت تحول و تغییر برنامه ها از جزیره ای و گلخانه ای به توسعه ای ، بسیار محدود بوده است.
مرادی با اشاره به گام های مثبت فدراسیون برای خارج شدن از مشكلات مالی در سال جاری، یادآور شد: تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی كه به یك مخروبه و انباری تبدیل شده بود اكنون یكی از مجهزترین سالن ها شده است كه با استفاده از درآمد آن می توانیم اردوهای تیم ملی را برگزار و پرداختی های مناسبی نیز به هیات ها داشته باشیم،ضمن آنكه در صدد جذب حامیان مالی جدید هستیم كه با حضور آنان تحول خوبی در این رشته ایجاد خواهد شد.
دبیركل سابق كنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: به دلیل مشكلات مالی سه ماه از حقوق ورزشكاران را نتوانستیم پرداخت كنیم كه در آینده جبران می شود و برای پاداش رقابت های قهرمانی آسیا نیز طبق قولی كه دادیم این پاداش پس از تامین اعتبار به ورزشكاران پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: قهرمانان المپیكی همچون سهراب مرادی و كیانوش رستمی نیز انتظارات به حقی دارند و به گونه ای برنامه ریزی می كنیم كه تیم ملی ایران با همه ظرفیت های خود از جمله قهرمانان المپیكی در پیكارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریكا حضور یابد.
مرادی با اشاره به برخی مشكلات در اردوی تیم ملی و غیبت سهراب مرادی و كیانوش رستمی در اردوهای تیم ملی،گفت: بارها با كیانوش رستمی و حتی سجاد انوشیروانی در این خصوص صحبت كرده ام كه این روش درست نیست و این مشكل باید به گونه ای حل شود.
وی ادامه داد: رستمی در عین شایستگی می تواند مدال های طلای جهانی سال های 2017، 2018 و 2019 و سپس المپیك 2020 توكیو را كسب كند اما اینجا تنها بحث مدال نیست و یك ورزشكار باید ماندگار بماند.
رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه بیان داشت: ورزشكاران زیادی در طول تاریخ این سرزمین آمدند و رفتند اما هیچكدام جهان پهلوان غلامرضا تختی نشدند و حتی بسیاری از ورزشكاران نیز بعد از انقلاب می توانستند جزو همین اسطوره ها باشند كه چنین نشد؛ اقدام سهراب مرادی غیرحرفه ای است. همه ورزشكاران باید در چارچوب ساختاری كه برایشان تعریف شده، حركت كنند.
مرادی با اشاره به اینكه بعد از المپیك ریو برخی ارگان ها به وعده هایی كه برای كسب مدال به ملی پوشان وزنه برداری داده بودند، عمل نكردند گفت: سهراب مرادی هر چند بدون اطلاع اردوی تیم ملی را ترك كرده اما می توانست با حضور در پیكارهای قهرمانی آسیا و یا بازی های همبستگی كشورهای اسلامی و كسب عنوان نخست از جوایزی كه برای مدال آوران در نظر گرفته شده، بهره مند شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن انتخابات فدراسیون بین المللی وزنه برداری گفت: ایران اكنون ظرفیت آنرا دارد كه به وزنه برداری جهان كمك كند و در جایگاه تاثیرگذار جهانی باشد ،به نظر می رسد با برگزاری انتخابات، شاهد تحولات اساسی در وزنه برداری جهان باشیم.
مرادی با اشاره به اینكه بسیاری از كشورهای آسیایی، اروپایی و پان آمریكان خواهان تغییر و تحول جدید در وزنه برداری جهان هستند، یادآور شد: وزنه برداری ایران این ظرفیت را دارد تا در مسایل آموزشی به سایر كشورها كمك كند و با توجه به در پیش بودن بازی های كشورهای اسلامی و حضور تعداد زیادی از كشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی، فرصت خوبی برای رایزنی و مذاكره با رئیسان فدراسیون ها درخصوص انتخابات پیش رو است.
وی با اشاره به اینكه برنامه های متنوعی را در صورت كسب آرا در انتخابات فدراسیون بین المللی دارد گفت: با كمك كشورهای قدرتمند وزنه برداری جهان همچون روسیه و چین و سایر كشورها می توان همچون پروژه گل در فوتبال به وزنه برداری كشورهای آفریقایی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری كمك كرد.
مرادی بیان داشت: در یكی دیگر از برنامه ها پس از تصویب هیات رئیسه، افزایش تعداد وزن های وزنه برداری از 8 به 10 وزن است و البته در بازی های ورزشی قاره ها و همچنین المپیك مسابقات براساس همان هشت وزن برگزار خواهد شد.
وی برگزاری جام باشگاه های جهان را یكی دیگر از برنامه های خود اعلام كرد و گفت: با برگزاری این مسابقات می توان تعداد مخاطبان زیادی را در سطح جهان جذب كرد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: البته با حفظ حرمت و شان رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری و این اعتقاد كه تاماش آیان برای وزنه برداری جهان زحمات زیادی كشیده، بر این باور هستم كه وزنه برداری اكنون نیاز به یك تحول دارد و اگر غیر از این باشد این رشته در جهان آسیب می بیند و این حرف تعدادی زیادی از كشورها است.
مرادی در بخش دیگری از این گفت و گو درخصوص انتقاد به پرداخت نشدن بودجه هیات های ورزشی گفت: طبق قانون 10 درصد از بودجه فدراسیون باید به هیات های ورزشی پرداخت شود و طی دو سال گذشته هر چند كم اما پرداخت هایی به هیات ها داشته ایم ،ضمن آنكه سال گذشته 25 ست كامل ورزشی بین استان ها تقسیم شده است.
وی همچنین از راه اندازی وزنه برداری بانوان خبر داد و گفت: نایب رئیس بانوان فدراسیون منصوب شده و در سطح استان ها بانوان علاقمند زیادی برای حضور در این رشته اعلام آمادگی كرده اند كه باید برنامه ریزی مناسبی برای آنان داشته باشیم.
رئیس فدراسیون وزنه برداری درخصوص بازنگشتن احسان بیاتی از وزنه برداران پیشكسوت ایران از كشور نیوزلند گفت: این موضوع را از طریق خانواده وی پیگیری می كنیم هرچند كه هنوز ماندن وی برای ما مبهم است.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067** 1701
خبرنگار: رضا رمضانی* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر