۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82527515
T T
۰ نفر

اجراي 20 طرح عمراني در روستاهاي بخش مركزي اردستان

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82527515
اجراي 20 طرح عمراني در روستاهاي بخش مركزي اردستان

اردستان، كاشان - ايرنا - بخشدار مركزي اردستان گفت: در طول سه سال و نيم خدمت دولت تدبير و اميد 20 طرح عمراني در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان اجرا شده است.

مهرداد باقري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هزينه اجراي اين طرح ها بالغ بر 70 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي بوده است.
وي اجراي بيش از 150هزار متر مربع آسفالت معابر روستايي، جدول گذاري، كانيو، بلوك فرش و سنگ فرش معابر به متراژ بيش از 30 هزار متر مربع و زيرسازي كوچه هاي روستايي به ميزان 100هزار متر مربع با هزينه بالغ بر 44 ميليارد ريال را از جمله طرح هاي اجرا شده اعلام كرد.
بخشدار مركزي اردستان گفت: احداث 3 ساختمان دهياري در روستاهاي رحمت آباد، سرابه، باقرآباد و تكميل ساختمان دهياري كهنگ و نصب تير برق سيماني در اكثر ورودي ها و داخل معابر روستايي با هزينه اي بالغ بر سه و نيم ميليارد ريال اجرا شده است.
باقري هم چنين از احداث ميدان امام علي (ع) روستاي موغار، احداث سالن چند منظوره و مجموعه تفريحي - فرهنگي روستاي خوش آباد نيز خبر داد.
وي گفت: احداث پارك روستاي نيسيان، ساخت زمين ورزشي و چمن مصنوعي روستاي كچومثقال، زمين ورزشي روستاي هندوآباد، آزاد سازي ميدان اصلي روستاي نيسيان، بهسازي استخر و ميدان روستاي كچومثقال جمعا با اعتباري بالغ بر هفت و نيم ميليارد ريال اجرا شده است.
بخشدار مركزي اردستان افزود: ساماندهي گلزار شهدا، ساخت خانه عالم، تسطيح و احداث پاركينگ در كنار مصلي ها، رنگ آميزي جدول ها، احداث پارك كودك، خريد وسايل و تجهيزات پاركي، لايروبي قنات ها، ساخت و نصب تابلو و كد پستي و علامت هاي راهنمايي و رانندگي از ديگر اقدام هاي صورت گرفته شده است.
باقري خاطرنشان كرد: علاوه بر مجموعه فعاليت هاي عمراني ذكر شده بيش از 15 ميليارد ريال در زمينه هاي خدماتي در طول سه سال و نيم گذشته در روستاهاي بخش مركزي هزينه شده است.
وي فعاليت هاي خدماتي را شامل بهبود توسعه سيستم مديريت پسماند در مناطق روستايي شهرستان ذكر كرد افزود: سه دستگاه نيسان كمپرس به ارزش يك ميليارد ريال نيز توسط دولت به روستاها اختصاص داده شده است.
بخشدار مركزي اردستان خاطر نشان كرد: تعمير و نگهداري مراكز عمومي، لوله گذاري و ترميم جوي هاي عمومي و كشاورزي، تعويض و نصب سطل هاي زباله، درختكاري در معابر عمومي، صدور پروانه هاي ساختماني و دادن مجوز جهت گرفتن انشعاب هاي آب، برق و گاز از ديگر اقدام هاي انجام شده است.
باقري همكاري و تعامل با شبكه بهداشت و درمان در ارتباط با تهيه سم و مبارزه با پشه سالك وحشرات موزي و تعامل با ارگان هاي مختلف در خصوص تسهيل در امور روستاييان را از جمله خدمت هاي ارائه شده به مردم روستاها ذكر كرد.
وي از اختصاص يك دستگاه بيل بكهو به ارزش بيش از يك ميليارد ريال جهت تسهيل در فعاليت هاي عمراني به بخش مركزي خبر داد.
بخشدار مركزي اردستان افزود: علاوه بر فعاليت هاي ذكر شده توسط دهياري ها، شوراي بخش مركزي و بخشداري، فعاليت هايي نيز توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي، جهاد كشاورزي، اداره برق، اداره آب روستايي و منطقه اي، شبكه بهداشت و درمان و كميته امداد امام خميني (ره) در جهت خدمت به مردم روستاها انجام شده كه نسبت به سال هاي گذشته بي سابقه بوده است.
بخش مركزي اردستان با پنج دهستان ، 121 روستا با سه هزار و 494 خانوار داراي 40 شورا و 33 دهياري در 118 كيلوكتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله كاملي بادي * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir