۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82530096
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: 590 بیمارستان كشور خدمات الكترونیك ارائه می دهند

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در حال حاضر 590 بیمارستان كشور خدمات خود را به صورت الكترونیك ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشكی، سید حسن هاشمی شامگاه یكشنبه در مراسم رونمایی از امضای الكترونیك در محل سازمان نظام پزشكی مطمئن، افزود: باید در جهت ارتقای خدمات سلامت و احترام به ارائه دهندگان آن و مطالبه حقوق شهروندان ایرانی اقدام كنیم.
وی اظهار داشت: یكی از افتخارات وزارت بهداشت این است كه در منطقه حرف هایی در مورد سلامت الكترونیك و بكارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه برای گفتن دارد.
هاشمی ادامه داد: در دو سال اخیر به طور متوالی وزارتخانه برتر در حوزه فناوری اطلاعات بوده ایم به طوری كه ابتدا تنها 78 مورد از بیمارستان های ما دارای خدمات الكترونیك بوده و بستر اطلاعاتی آنها محدود بود و تنها 37 هزار پرونده سلامت الكترونیك در كشور داشتیم.
وی اضافه كرد: در مجموع سه میلیون خدمت به مردم ارائه شد اما اكنون در سراسر كشور مشابه كارنامه ای كه در طرح تحول سلامت داریم، 590 بیمارستان یعنی صد در صد بیمارستان ها مرتبط با خدمات الكترونیك هستند و 40 هزار واحد به مركز تبادل اطلاعات سلامت متصل شدند و 48 میلیون خدمت سلامت هم تجمیع شد كه كار بزرگی در این عرصه است.
وزیر بهداشت با بیان اینكه راه زیادی در پیش رو داریم تصریح كرد: باید نظام خدمات سرپایی و بستری را به سمت نظام یكپارچه الكترونیك سلامت هدایت كنیم كه این امر همكاری سازمان نظام پزشكی و سایر ارگان ها و بخش اقتصادی دولت را می طلبد.
هاشمی اضافه كرد: انجام این مهم بخشی از حلقه ای است كه ما را به سمت دارا بودن زنجیره خدمات الكترونیك هدایت كرده و فرآیند كار را در اعتبار بخشی به اسناد پزشكی سرعت می بخشد و اصولا الكترونیكی شدن خدمات برای شفافیت و پیشگیری ازخطای انسانی است.
وی ضمن تشكر از كار تیمی حوزه فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت در جهت اجرای پروژه امضای الكترونیك مطمئن افزود: امیدوارم در آینده همكاری موثرتری را در عرصه نسخه الكترونیك و سایر نقش آفرینی های فناوری اطلاعات در عرصه سلامت شاهد باشیم و حركت های عظیمی در این راستا انجام شود.
در پایان این مراسم كارت هوشمند و امضای الكترونیك وزیر بهداشت صادر و توسط علیرضا زالی ریاست كل سازمان نظام پزشكی به وی تقدیم شد.
اجتمام**7268**1569
تنظیم كننده: مهناز بیرانوند **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر