۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82530282
T T
۰ نفر
دادستان: 10 پرونده تخلف انتخاباتي تاكنون در استان سمنان تشكيل شده است

سمنان- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب سمنان گفت: تاكنون 10 پرونده تخلف انتخاباتي براي دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر وروستا در استان سمنان تشكيل شد.

حيدرآسيابي روز دوشنبه در دومين نشست ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرايم انتخاباتي استان سمنان در سالن جلسات دادگستري كل اين استان، افزود: همچنين تاكنون 11 مورد تذكر كتبي به ستادهاي انتخاباتي و تبليغاتي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر وروستا براي جلوگيري از تخلف احتمالي داده شد.
وي افزود: نحوه رسيدگي به شكايات برطبق قانون بر عهده شوراي نگهبان است و دستگاه امنيتي و اطلاعاتي استان سمنان با جمع آوري مدارك معتبر قابل ارايه به مقامات قضايي كشور، مراتب را پيگيري مي كنند.
آسيابي اضافه كرد: اگر تخلف طرفداران نامزدهاي انتخاباتي براي دستگاه قضايي محرز شود، طبق قانون، مجازات هاي سنگيني شامل حبس، و شلاق براي اين افراد در نظر گرفته مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب سمنان با بيان اينكه اصحاب رسانه و مطبوعات بايد تا برگزاري انتخابات، در مسايل تبليغاتي و مطالب منتشره خود قانون را دقيق رعايت كنند و از تخلف و سياه‌نمايي و تخريب دوري كنند، گفت: براساس قانون انتخابات، چنانچه تخلفي از خبرگزاري ها، نشريات، مطبوعات و شبكه هاي اطلاع رساني گزارش شود، يك تا سه ماه اين رسانه هاي جمعي حق فعاليت نخواهند داشت.
وي ادامه داد: رعايت اخلاق انتخاباتي بايد در اولويت كاري نامزدهاي انتخاباتي و طرفدارن‌شان باشد و اخلاق‌مداري و توجه به مسايل شرعي و اجتماعي در رقابت نامزدها مي تواند در كاهش تخلفات انتخاباتي تاثيرگذار باشد .
آسيابي اضافه كرد: بايد تبليغات در چارچوب قانون باشد و نامزدها از تبليغاتي كه باعث هتك حرمت و اختلاف افكني در جامعه مي شود خودداري كنند.
وي اضافه كرد: نبايد با عوام فريبي و تبليغات هاي نابهنجار ارزش هاي انقلاب اسلامي را زير سوال برد و پرهيز از تخريب و جلوگيري از اسراف در تبليغات در اولويت كاري نامزدها باشد.
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي سمنان تصريح كرد: هريك از نامزدهاي انتخاباتي و طرفدارانشان در تبليغات و در هر مرحله از برگزاري انتخابات چنانچه از چارچوب و خطوط قرمز انقلاب اسلامي عبور كنند، قانون با هوشياري، شديدترين برخوردها را با اين افراد خواهد كرد.
در اين نشست حجت الاسلام حسنعلي عربي رئيس هيات نظارت بر انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در استان سمنان، علي داريني معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان سمنان و چند تن از اعضاي شوراي نظارت بر انتخابات استان حضور داشتند.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا 29 ارديبهشت برگزار مي شود‌ و استان سمنان كه داراي هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضاي اصلي و 642 نفر به عنوان اعضاي علي البدل در شوراهاي اسلامي شهري و روستايي دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.