۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82530483
T T
۰ نفر
جلوگيري اززمين گيرشدن تحصيل 2 هزار و 798 دانش آموز استثنايي مازندران

ساري - ايرنا - رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران گفت : با پرداخت هزينه اياب و ذهاب به 2 هزار و 798 دانش آموز استثنايي استان در دولت يازدهم ، زمينه ادامه تحصيل آنان فراهم شده است .

سيد شمس الله حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ماهانه با پرداخت يك ميليارد و 940 ميليون ريال اعتبار هزينه اياب و ذهاب اين تعداد دانش اموز استثنايي مازندران را پرداخت مي كنند .
وي با اشاره به اينكه پرداخت هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان اسثنايي با پيگيري هاي دولت يازدهم محقق شده است ، ادامه داد : از سال 1393 با تصويب لايحه پرداخت هزينه اياب و ذهاب اين دانش آموزان در مجلس شوراي اسلامي ، رديف بودجه اي براي آنان در نظر گرفته شد و تخصيص مي يابد .
رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران گفت : با توجه به بالا بودن هزينه درمان معلولان پيشتر والدين اين دانش آموزان با معلوليت شديد قادر به پرداخت هزينه اياب و ذهاب فرزندانشان به مدارس نبودند .
وي افزود : در صورت ادامه اين روند و در نظر نگرفتن هزينه اياب و ذهاب ، خروج اين دانش آموزان از چرخه تحصيل حتمي بود و امكان ادامه تحصيل آنان فراهم نبود .
حسيني با اشاره به اينكه در ميان دانش آموزان استثنايي مازندران نمونه هاي موفق تحصيلي نيز وجود دارد ، گفت : به طوريكه سال گذشته 13 دانش آموز استنثايي استان با پذيرفته شدن در آزمون كنكور سراسري توانستند به دانشگاه هاي دولتي راه يابند .
وي خاطرنشان كرد : با سرمايه گذاري بر روي دانش آموزان استثنايي مي توان چهره هاي موفق علمي و آموزشي را شاهد بود .
به گفته رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي مازندران با افزايش كمك ها در اين بخش و پرداخت تمامي هزينه اياب و ذهاب دانش آموزان استثنايي ، بيشتر دغدغه والدين اين دانش آموزان برطرف مي شود .
وي هزينه اياب و ذهاب ماهانه دانش آموزان استثنايي مازندران را 2 ميليارد ريال اعلام كرد .
مازندران 6 هزار و 306 دانش آموز استثنايي دارد كه از اين تعداد 2 هزار و 798 نفر دانش آموز با معلوليت هاي شديد و در 50 مدرسه استثنايي استان تحصيل مي كنند .
يك هزار و 944 دانش آموز با معلوليت خفيف در قالب طرح (تلفيقي فراگير ) در مدارس عادي تحصيل مي كنند و يك هزار و 564 دانش آموز نيز با مشكلات يادگيري در مدارس عادي مشغول تحصيل هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي** انتشاردهنده : سيد محسن حسن نيا
/1899/2096