۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82535100
T T
۰ نفر
معاون استانداری یزد: سازوكار انتخابات در ایران جای هیچ شبهه ای ندارد

یزد - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد گفت: سازو كار انتخابات در ایران بسیار دقیق وهوشمندانه پیش بینی شده تا جای هیچ گونه شك و شائبه ای ندارد .

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، محمدعلی طالبی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی یزد افزود: با وجود 2 هیات نظارت از شورای نگهبان و وزارت كشور، بازرسان انتخابات، نماینده نامزدها و همچنین چاپ برگ رأی های امنیتی غیرقابل كپی جای هیچ گونه شائبه ای در نحوه برگزاری انتخابات وجود ندارد .
وی با تبیین رشد فكری و تعقل جریان های سیاسی پس از حوادث سال 88 تصریح كرد: تمكین به قانون بهترین راه تحصیل اهداف است و انجام هرگونه حركت خارج از قوانین امری است كه به سود هیچ فرد و یا گروهی نیست .
طالبی، استان یزد را از استان های برتر كشور در برگزاری انتخابات ها دانست و گفت: با وجود همدلی، همكاری و صمیمیت بین مسئولان اجرایی، قضایی و نظارتی، استان یزد كمترین مشكل و حاشیه را در بحث انتخابات داشته است .
معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در خصوص اعتراضات مردمی به نحوه تبلیغات برخی داوطلبان نیز گفت : برخی ضعف ها و خلأهای قانونی این مسائل را رقم زده كه باید برای دوره های بعد برای این گونه مشكلات تمهیداتی اندیشید.
***
رئیس كل دادگستری: یزد آماده برگزاری انتخاباتی باشكوه است
رئیس كل دادگستر یزد نیز در این نشست از آمادكی كامل این استان برای برگزاری انتخاباتی حماسی و باشكوه در 29 اردیبهشت ماه خبرداد.
محمدرضا حبیبی افزود: در سایه همراهی و تعامل مسئولان و متولیان امر انتخابات، شاهد شور و شعف مردمی در ایام تبلیغات بودیم.
وی ادامه داد: یزد در مجموع شرایط مطلوبی را در ایام تبلیغات داشته و به جز چند مورد گزارش محدود از تخلفات كه در حال بررسی و اقدام مقتضی در دستگاه قضایی است، فضای موجود نوید برگزاری یك انتخابات پرشور و دشمن شكن را دارد.
حبیبی با تاكید بر جمع آوری بدون تبعیض اقلام تبلیغی از مكان های غیرمجاز توسط شهرداری گفت: هدف قانونگذار از ممنوعیت تبلیغات در 24 ساعت منتهی به زمان رأی گیری این است كه مردم در یك فضای آرام در كنار صندوق های رأی حاضر شده و آرائ خود را به صندوق ها بیاندازند .
حبیبی، رفت و آمد خوردروهایی كه با عكس های زیاد از یك نامزد خاص تبلیغ می كنند را خلاف قانون ذكر كرد و ابراز داشت ، پس از شروع زمان ممنوعیت تبلیغات حركت این خودروها كه با نصب عكس های فراوان در سطح شهر تردد دارند، مصداق انجام تبلیغ در زمان ممنوعه است و از حركت این خوردورها طبق قانون ممانعت به عمل خواهد آمد .
وی تمكین به قانون و نتیجه انتخابات را از سوی طرفداران نامزدها خواستار شد و از هوشیاری و دقت مسئولان امنیتی و انتظامی در رصد تمامی حاشیه و حركت ها احتمالی خبر داد و گفت: در زمان شور انتخاباتی ممكن است عده ای معلوم الحال و مطرود ملت با سوء استفاده از جو هیجانی به دنبال عملی كردن نیت های سوء خود باشند كه با فضل الهی و دقت مردم و عوامل امنیتی و انتظامی به نیت های شوم خود نمی رسند .
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*
irnayazdd@