۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82536972
T T
۰ نفر
شور و شعف مشاركت، شهرهاي كاشان و آران و بيدگل را فرا گرفت

كاشان - ايرنا - دوزادهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در حالي برگزار مي شود كه استقبال وصف ناشدني مردم براي تعيين سرنوشت شان نشان از شور و شعف زياد براي مشاركت در عرصه انتخابات دارد.

به گزارش ايرنا، شهروندان كاشاني و آران و بيدگلي مردمي از ديار كوير مركزي ايران امروز جمعه 29 ارديبهشت ماه از نخستين ساعات اوليه راي گيري با اشتياقي بالا براي حضور در پاي صندوق هاي راي و انجام تكليف ملي و ديني خود حضور يافتند.
برخي از شعبه هاي اخذ راي در اين دو شهرستان از شروع زمان راي گيري (ساعت هشت صبح) شاهد تشكيل صف راي دهندگان براي راي دادن به نامزدهاي منتخب خود بوده است.
زنان، مردان و بويژه جوانان و نيز راي اولي ها با شور و اشتياق، دوشادوش هم در شعبه هاي راي گيري حضور يافته اند تا بار ديگر حماسه اي سياسي را رقم زده و ثابت كنند مردم ايران، خود سرنوشتشان را رقم خواهند زد و به تبليغات منفي رسانه هاي بيگانه توجه نمي كنند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان و برخي از مسئولان كاشان نيز در ساعات اوليه انتخابات راي خود را در صندوق ها انداختند.
يك شهروند 50 ساله كاشاني در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به پيش بيني حضور گسترده مردم ،شلوغي شعب در بعدازظهر و توصيه مسئولان انتخابات مبني بر حضور در ساعات ابتدايي راي گيري تصميم گرفتم هر چه زودتر به اين وظيفه ديني و ملي خود عمل كنم.
محمد سعيدي با بيان اين كه امروز روزي بسيار حساس و سرنوشت ساز براي ايران اسلامي است افزود: در اين روز به كسي راي مي دهيم كه قرار است در چهار سال آينده به عنوان رئيس جمهوري مسئول امور اجرايي كشور را به دست بگيرد كه اين موضوع بسيار حائز اهميت است.
وي تصريح كرد: برگزاري انتخابات در ايران احساس غرور و افتخار به ما مي دهد و علت آن هم حضور گسترده و حساسيت مردم براي تعيين سرنوشت خود در كشور اسلامي ايران است.
يك خانم 40 ساله از اهالي آران و بيدگل نيز كه به همراه دختر راي اولي خود در صف راي دهندگان حضور دارد اظهار داشت : جوانان به عنوان آينده سازان اين كشور بايد حضور فعالي در انتخابات داشته باشند چرا كه سياست هاي رئيس‌ جمهوري آينده تاثير زيادي روي آينده جوانان خواهد گذاشت.
مريم شاهدي گفت: بسيار خرسندم كه در كشوري اسلامي با مردمي فرهيخته و حساس به تعيين سرنوشت خود زندگي مي كنم و اميدوارم با اين حضور حماسي شاهد آينده اي درخشان براي كشور باشيم.
دختر راي اولي نيز گفت: حس بسيار خوبي دارم كه به همراه مادرم براي اولين بار در انتخابات شركت مي كنم و مي توانم نقشي در تعيين سرنوشت آينده كشورم داشته باشم.
سارا خاكدوست ادامه داد: ما جوانان بايد با حضور فعال در عرصه هاي مختلف از جمله انتخابات كه بسيار سرنوشت ساز براي كشور و آينده ما جوانان است نقش ويژه خود را ايفا كنيم.
وي خاطرنشان كرد: تمام راي اولي ها با حضور پرشور پاي صندوق هاي راي بار ديگر حماسه آفريده و در نتيجه باعث ارتقاي عزت ملي و استقلال كشور مي شوند.
يك راي اولي ديگر كه با شوق زيادي در شعبه اخذ راي حضور يافته است شركت در انتخابات را يك وظيفه ملي و شرعي مي داند.
محدثه محمدي حيدرآبادي افزود: از اين كه براي اولين بار در تعيين سرنوشت خودم تاثيرگذار هستم بر خود مي بالم و به همه جوانان كشورم توصيه مي كنم با شركت در انتخابات مشت محكمي بر دهان دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بزنند.
يك فرهنگي اهل آران و بيدگل نيز گفت: امروز مردم ايران اسلامي نشان دادند كه هم چنان مانند انتخابات هاي قبلي در صحنه مشاركت حضور دارند و به دعوت رهبر فرزانه خود لبيك مي گويند.
سعيد عابداف افزود: انتخابات تجلي اراده عمومي ملت هميشه در صحنه ايران براي تعيين سرنوشت شان است و عدم مشاركت در آن مي تواند لطمه هاي جبران ناپذيري به نظام اسلامي وارد كند.
وي ادامه داد: اميد است رئيس جمهوري منتخب شود كه بتواند مشكلات زندگي و معيشتي مردم را برطرف كرده و حيثيت جمهوري اسلامي ايران در مجامع جهاني را بيش از پيش افزايش دهد.
274 صندوق اخذ راي در قالب 65 حوزه انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در كاشان پيش بيني شده كه هفت حوزه آن شهري و 58 حوزه نيز روستايي هستند.
از مجموع اين 274 شعبه اخذ راي، 190 شعبه در شهر كاشان، 27 شعبه بخش مركزي، 16 شعبه بخش قمصر، 17 شعبه بخش مركزي و 24 شعبه نيز براي بخش نياسر در نظر گرفته شده است.
بيش از 8 هزار نفر عوامل اجرايي در برگزاري انتخابات شهرستان كاشان دخيل هستند، حدود يك هزار و 300 نفر هم، وظيفه نظارت بر روند انتخابات را بر عهده دارند.
بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 95، 229 هزار و 696 نفر از جمعيت شهرستان كاشان واجد شرايط راي دادن هستند.
انتخابات رياست جمهوري در شهرستان كاشان به روش دستي و فقط انتخابات شوراي اسلامي «شهر كاشان» به صورت الكترونيكي در 189 شعبه اخذ راي پيش بيني شده است.
هم چنين 68 صندوق ثابت و 4 صندوق سيار براي اخذ راي مردم شهرستان آران و بيدگل در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و دوره پنجم شوراهاي اسلامي شهر و روستا پيش بيني شده است.
از مجموع صندوق هاي ثابت، 55 شعبه در شهرهاي آران و بيدگل، ابوزيد آباد، سفيد شهر و نوش آباد و 13 شعبه نيز در 11 روستاي بخش هاي مركزي و كويرات در نظر گرفته شده است.
با توجه به اين كه در شهرستان آران و بيدگل افزون بر 70 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند، دو هزار نفر عوامل اجرايي و نظارت دست اندركار برگزاري انتخابات هستند.
7408/7472 * خبرنگار: حسين منصوري فر * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir