۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82538618
T T
۰ نفر
حجت الاسلام روحانی رای نخست درانتخابات کهگیلویه وبویراحمد را کسب کرد

یاسوج- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت که حجت الاسلام حسن روحانی با کسب ۱۸۶ هزار و ۹۰۵ رای از مجموع ۳۷۶ هزار و ۴۰۲ آرای ماخوزه رتبه نخست را در بین سایر نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در این استان به خود اختصاص داده است.

سید کرامت الله کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت تعداد آرای صحیح از مجموع آرای ماخوزه در استان نیز ۳۶۸ هزار ۲۰۲ رای بود.
وی تصریح کرد که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷۸ هزار و ۵۹۷رای از مجموع این تعداد آرای ماخوزه رتبه دوم را در استان کهگیلویه وبویراحمد به خود اختصاص داد.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تعدد آرای کسب سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا در استان را نیز به ترتیب ۲ هزار و ۶۰ و ۶۴۰ رای ذکر کرد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این تعداد آرای ماخوزه در قالب ۹۲۰ شعبه اخذ رای در این استان است.
میزان مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۷۲ درصد بوده است.
کریمی ادامه داد: تعداد واجدان شرایط رأی دادن کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات روز گذشته ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر بود.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد از حضور گسترده، پرشور و قابل تحسین آحاد مختلف مردم در انتخابات روز گذشته دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کرد و گفت که ازدحام و شور و شوق ملت به گونه ای بوده که سه مرحله و در ساعت های ۱۸، ۲۰ و ۲۲بر اساس اعلام وزارت کشور زمان رأی گیری در این استان تمدید شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
۳۰۱۶/۸۰۰۵