۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82549629
T T
۰ نفر
حسن معجوني نمايش «قضيه متران پاژ» را به صحنه مي برد

تهران - ايرنا - حسن معجوني از هجدهم خرداد ماه، نمايش «قضيه متران پاژ» نوشته الكساندر وامپيلوف و ترجمه كيوان سررشته را در سالن شماره يك تماشاخانه پاليز به صحنه مي‌برد.

به گزارش ايرنا از مشاوره رسانه گروه نمايش، «قضيه متران پاژ» داستان مدير يك هتل به نام كالوشين است كه با يكي از مسافرانش به نام پاتاپف درگير مي‌شود سپس ترديد مي‌كند كه پاتاپف آدم مهمي باشد و متوجه مي‌شود او يك متران پاژ است.
حسن معجوني نمايش «قضيه متران پاژ» را براي اولين بار در ايران از 18 خرداد ماه ساعت 19 درسالن شماره يك تماشاخانه پاليز به روي صحنه مي برد.
رضا بهبودي، سعيد چنگيزيان، مهتاب ثروتي، حسين حسينيان، مژده دايي، حسين اميدي و سياوش البخشي نائيني در نمايش « قضيه متران پاژ» ايفاي نقش خواهند كرد.

** ساقي زينتي بازيگر «خسيس» شد
ساقي زينتي بازيگر سينما و تلويزيون به جمع بازيگران نمايش «خسيس» با ترجمه و كارگرداني مريم كاظمي پيوست.
ساقي زينتي بازيگر شناخته شده سينما و تلويزيون اين بار با حضور در نمايش خسيس مولير به صحنه تئاتر باز مي رود.
او كه در سال هاي 71 تا 75 حضور موفقي بر صحنه تئاتر داشته و پس از آن در بيش از 70 فيلم و سريال به ايفاي نقش پرداخته قرار است در كنار حسين محب اهري، جمشيد جهانزاده و افشين زارعي بر صحنه تئاتر ايفاي نقش كند.
اين پروژه تئاتري كه تازه ترين نمايش گروه تئاتر مستقل محسوب مي شود قرار است تابستان سال جاري در پرديس تئاتر تهران اجرا شود.
اين نمايش كمدي - موزيكال با هنرمندي جمعي از بازيگران سرشناس تئاتر و اعضا گروه تئاتر مستقل در حال تمرين است كه طراحي و كارگرداني آن را مريم كاظمي بر عهده دارد.

** نمايش« چل گيس » ويژه عكاسان و خبرنگاران اجرا مي‌شود.
نمايش «چل گيس» فردا(چهارشنبه) ساعت ٢١ در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر ميزبان خبرنگاران و عكاسان مي شود.
نمايش موزيكال و ايراني «چل گيس» به نويسندگي و كارگرداني حسين جمالي براساس ايده اي از علي و هدايت هاشمي و بازي به ناز نادري، فربد فرهنگ، وحيد نفر، مسيح كاظمي، يلدا عباسي ،مجيد رحمتي، آرش غلام آزاد از روز دوم خرداد ماه اجراي خود را در مجموعه تئاتر شهر آغاز كرده است.
در خلاصه داستان آماده است كه ننه حسن سيب ها رو دونه دونه چيد تا حسن از خونه بره بيرون و پشت ديواراي باغ آواز چلگيس رو بشنوه، حسن عاشق چل گيس شد و براي شكستن طلسم دوري به راه افتاد.
اين نمايش روايتي موزيكال از يكي از داستان هاي مادربزرگان كه ما آن را با نام «حسن كچل» مي‌شناسيم مورد توجه قرار گرفته و با يادمانه‌هاي كودكي ما هم آميخته شده است.
نمايش «چل گيس» فردا ساعت ٢١ ميزبان عكاسان خبري و خبرنگاران خواهد بود.
فراهنگ ** 7561 ** دريافت كننده: سارا كريميان * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر