۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۶
کد خبر: 82556345
T T
۰ نفر
كشف 2 هزار متر تور ماهيگيري غيرمجاز در تالاب سولدوز نقده

اروميه- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: افزون بر 2 هزار متر تور ماهيگيري پهن شده در تالاب سولدوز نقده توسط ماموران اين يگان كشف و جمع آوري شد.

محمد خليلي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ايام بهار و تابستان متخلفان صيد ماهي و پرندگان با استفاده از تاريكي شب تورهاي دام خود را در داخل آب پهن مي كنند كه اين موضوع مشكلاتي را براي آبزيان تالاب به وجود مي آورد.
وي به متخلفان صيد ماهي هشدار داد كه از كار گذاشتن تورهاي دام در تالاب سولدوز خودداري كنند چرا كه در صورت مشاهده با جديت و طبق قانون با آنان برخورد مي شود.
وي از دوستداران محيط زيست و علاقه مندان به طبيعت نيز درخواست كرد كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف شكار و صيد در تالاب ها، مراتب را به اداره حفاظت محيط زيست در شهرستان هاي مختلف استان يا پاسگاه هاي محيط باني اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا تالاب سولدوز يكي از مهمترين تالاب هاي نقده بوده و آبزيان داخل آن از جمله منبع اصلي تغذيه پرندگان است.
تالاب سولدوز به لحاظ عمق آب، پوشش گياهي منطقه، موقعيت جغرافيايي، منابع غني غذا براي پرندگان و ساير شرايط زيستي يكي از مكان هاي طبيعي اين شهرستان بوده و پتانسيل تبديل شدن به يك محل توريستي و گردشگري را داراست.
تالاب هاي نقده علاوه بر زيست انواع پرندگان بومي منطقه در آن، مسير و كريدور پرندگان مهاجر بوده كه سالانه هزاران پرنده از سيبري به اين منطقه مهاجرت مي كنند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني