۳۰ طرح زیست محیطی در آذربایجان غربی در حال اجراست

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۰ پروژه زیست محیطی در سال جاری در زیستگاه‌های خشک، تالابی و مناطق تحت مدیریت این اداره کل با اعتبار تخصیصی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

سعید شهند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق تحت مدیریت به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان، منطقه حفاظت شده میرآباد، پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و تالاب سولدوز شهرستان نقده از مهمترین این پروژه‌ها است.

وی پیگیری اجرای برنامه عمل ملی گونه‌های در معرض انقراض میش مرغ و گوزن زرد ایرانی و همچنین مطالعات تعیین نیاز آبی تالاب‌های پیراحمد و زاویه سفلی در شهرستان چالدران و ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم برای آبرسانی دائمی به تالاب بین المللی دورگه سنگی شهرستان نقده را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ محیط‌بان در ۲۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر استان گفت: تامین تجهیزات محیط بانی و ملبوس سازمانی برای کارکنان یگان حفاظت محیط زیست استان و خرید ملزومات اطفای حریق به منظور جلوگیری و مهار آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی مناطق تحت مدیریت از اقدامات و پروژه‌های این اداره کل در حوزه یگان حفاظت محیط زیست است.

وی یادآور شد: خرید و نصب پنج ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه، شوط، ماکو و پلدشت، تجهیز و بروزرسانی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای مرکز استان، تجهیز آزمایشگاه‌های زیست محیطی ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و آزمایشگاه مرجع زیست محیطی اداره کل از پروژه‌های مهم سال جاری در حوزه محیط زیست انسانی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی کشور با ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است، کوهستانی بودن شرایط خاص و جنگلی بودن را به این منطقه بخشیده که توانسته تنوع جانوری و گیاهی خاصی را به خود اختصاص دهد، منطقه حفاطت شده مراکان در شمال، منطقه جنگل‌های میرآباد سردشت و دریاچه ارومیه از مناطق حفاظت شده این استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha