۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82558080
T T
۰ نفر
طرح مطالعاتي 2 پروژه شهري براي كاهش بار ترافيكي در زاهدان آغاز شد

زاهدان - ايرنا - فرماندار زاهدان گفت: طرح مطالعاتي 2 پروژه بزرگ تبديل تقاطع هاي همسطح زيباشهر و مهرشهر اين شهرستان به غير همسطح آغاز شد.

مجتبي خانجاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اجراي اين 2 پروژه عظيم شهر زاهدان نقش مهمي در روان شدن ترافيك شهري دارد.
وي افزود: تبديل تقاطع هاي همسطح زيباشهر و مهرشهر به غير همسطح از جمله پروژه هايي است كه با پيگيري فرمانداري با هدف كاهش هزينه هاي زيست محيطي، آلودگي هوا و بار ترافيكي با تلاش راه آهن جنوب شرق كشور و همياري شهرداري زاهدان بزودي به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
وي گفت: در سراسر جهان زماني كه يك تقاطع همسطح به ظرفيت اشباع خود مي رسد محققان در پي راهكارهايي به منظور بهبود وضعيت تقاطع موجود بر مي آيند كه يكي از راهكارها براي ارتقاي سطح كيفي تقاطع هاي همسطح، تبديل آنها به تقاطع غيرهمسطح است.
وي اظهار داشت: تقاطع ‌هاي غير همسطح از بار ترافيكي معابر كاسته و به سرعت بيش تر عبور و مرور خودروها، كاهش تلفات انرژي و زمان و نيز پايين آمدن آمار تصادف ‌ها كمك شاياني مي‌ كند.
فرماندار زاهدان بيان كرد: نقشه تبديل تقاطع هاي همسطح زيباشهر و مهرشهر به غيرهمسطح به صورت يك پل 2 طبقه ترسيم شده كه مسير بالاي آن براي حركت قطار و مسير پايين نيز براي تردد خودروها در نظر گرفته شده است.
خانجاني تصريح كرد: موقعيت تقاطع همسطح زيباشهر به غيرهمسطح از انتهاي زيباشهر به ميدان خاتم (ص) است كه شامل پل روگذر براي عبور قطار و زيرگذر با 2 مسير رفت و برگشت هركدام با دهانه اي به عرض 15 متر و سه لاين براي تردد خودروها مي شود.
وي هدف از اجراي اين طرح را كاهش حجم ترافيك و بالابردن ضريب ايمني قطار عنوان كرد و گفت: اعتبار اين طرح بيش از 13 ميليارد ريال (يك ميليارد و 300 ميليون تومان) است.
وي گفت: موقعيت تقاطع همسطح مهرشهر به غيرهمسطح از حدفاصل مسير مهرشهر به شهرك صنعتي را شامل مي شود كه پل روگذر اين تقاطع نيز براي قطار و زيرگذر آن با 2 مسير رفت و برگشت هر كدام با دهانه اي به عرض 12 متر و سه لاين براي تردد خودروها ترسيم شده است.
فرماندار زاهدان هدف از اجراي اين پروژه را سيل روان حركت خودروها و حذف گذرگاه هاي همسطح شهرك صنعتي و گمرك ذكر كرد و افزود: اعتباري كه براي ساخت اين پروژه در نظر گرفته شده بيش از 12 ميليارد ريال (يك ميليارد و 200 ميلون تومان) است.
وي تصريح كرد: مقرر شده اجراي اين پروژه ها از مرداد ماه آغاز شود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهك، هامون، هيرمند، نيمروز، خاش، ايرانشهر، سراوان، نيكشهر، ميرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سيب و سوران، دلگان، سرباز، كنارك و چابهار و 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan