۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82559963
T T
۰ نفر
آموزش هاي هنري توسط دانش آموزان با نيازهاي ويژه در نمايشگاه قرآن

تهران- ايرنا- كارشناس مسئول امور فرهنگي و پرورشي آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران گفت: دانش آموزان با نيازهاي ويژه هر شب در نمايشگاه قرآن حضور دارند و به مراجعه كنندگان در زمينه مشبك، معرق و قاليبافي آموزش مي دهند.

محمد يكه دهقان روز شنبه در حاشيه برگزاري نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به فعاليت غرفه فرشتگان زميني دانش آموزان با نيازهاي ويژه واقع در بخش آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: در اين غرفه در كنار آموزش، فعاليت هاي قرآني و هنري دانش آموزان با نيازهاي ويژه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
وي ادامه داد: دانش آموزان مدارس استثنايي با توجه به معلوليت هاي خود در هفت گروه جسمي - حركتي، نابينا و كم بينا، ناشنوا و كم شنوا، كم توان ذهني، اختلال يادگيري و رفتاري و چند معلوليتي دسته بندي مي شوند كه اين افراد با توجه به توانايي هاي خود، آموزش هاي لازم در زمينه فعاليت هنري و قرآني مورد علاقه شان را فرا مي گيرند.
كارشناس آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران بيان داشت: اين دانش آموزان شايد همانند افراد عادي، توانايي ذهني نداشته باشند اما در برخي موارد توانمندي هاي آنها قابل رقابت با دانش آموزان عادي است.
يكه دهقان به تلاش هاي صورت گرفته به منظور سوق دادن فعاليت هاي هنري اين دانش آموزان به سمت قرآن، نماز و عترت اشاره كرد و اظهار داشت: آثار مشبك، معرق و قاليبافي از جمله كارهاي به نمايش درآمده دانش آموزان با نيازهاي ويژه در نمايشگاه بين المللي قرآن امسال است.
وي خواندن قرآن به خط بريل توسط روشندلان و نابينايان معلم و دانش آموز، برگزاري مسابقه حديث خواني به خط بريل و نمايش كتاب و جزوه هاي دستورالعمل هاي قرآني را از ديگر بخش هاي غرفه اين دانش آموزان در بيست و پنجمين دوره برگزاري رويداد بزرگ قرآني كشور برشمرد.
بنا به آمارهاي موجود، حدود 12 هزار دانش آموز با نيازهاي ويژه در 62 مدرسه استثنايي شهر تهران و به صورت تلفيقي در مدارس عادي مشغول به تحصيل هستند.
بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از هشتم خردادماه در محل مصلي امام خميني (ره) گشايش يافته و تا 26 خردادماه، همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذيراي حضور علاقه مندان خواهد بود.
فراهنگ ** 1883**خبرنگار: مريم جلوداران ** انتشار:
براي اطلاع از اخبار متنوع فرهنگي و هنري، با كانال فرهنگي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
https://t.me/irnaf
۰ نفر