۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83657117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیمای انقلاب در قاب کتاب نمایان می‌شود

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83657117
سیمای انقلاب در قاب کتاب نمایان می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی سیمای انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه در بین دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه (مشکلات ذهنی و یادگیری) و با هدف ایجاد الفت با کتاب، برانگیختن شوق فرهنگ مطالعه در بین آنان برگزار می‌شود.

وی افزود: قصه‌های شیرین مادربزرگ، کتاب صوتی فرزندان ایرانیم، بچه‌های کارون و جای خالی او از جمله عناوین معرفی شده به دانش‌آموزان برای برگزاری این مسابقه است که در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان زمان برگزاری این مسابقات را ۱۲ تا ۲۱ بهمن اعلام کرد و گفت: در این مسابقات دانش‌آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای دوره دوم به ترتیب در تصویرسازی، چکیده نویسی و کتاب‌خوانی شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه به شمار می‌رود،ضمن اینکه موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان باید ملموس،عینی،کاربردی وبه محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

رنجبر تقویت نشاط فرهنگی،گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و والدین، ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشترکتاب‌های درسی و غیردرسی در بین جامعه هدف، رشد تخیل، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش آموزان را از اهداف این مسابقات اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در دهه مبارک فجر در مدارس با نیاز ویژه استان اظهارداشت: این برنامه‌ها باید مبتنی بر آرمان‌ها وایجاد روحیه انقلابی باشد وبا مشارکت جدی دانش آموزان صورت گیرد تا آنان با شکل گیری انقلاب بیش از پیش آشنا شوند.

رییس آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ازدستاوردها وبرکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه آموزش وپرورش استثنایی تلاش در جهت پوشش ۱۰۰ درصدی وافزایش خدمات حمایتی، آموزشی،پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

نمایشگاه عکس دردیواندره گشایش یافت

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجرنمایشگاه عکس و کتاب در مجتمع فرهنگی هنری دیواندره افتتاح شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره درآیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی به منظور توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های هنری در بین هنرجویان و فعالان و نیز تشویق جوانان در کسب مهارت و بروز استعدادهای هنری دایر شده است.

سیدامجد افصحی با اشاره به اینکه آموزش و کشف استعدادهای هنری از اولویت‌های حوزه فرهنگی است، افزود: با تشکیل و برگزاری کلاس‌های هنری و فرهنگی و استفاده از مربیان مجرب در این حوزه می‌توان شاهد رشد هنرمندان شد.

مسلم زاله خالق آثار عرضه شده در این نمایشگاه نیز گفت: ۳۳ تابلو در این نمایشگاه که نتیجه ۶ ماه تلاش بوده در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آثار با تکنیک‌های مختلفی ایجاد شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه افزایش عزت نفس هنرجویان و ایجاد کار آفرینی در میان جوانان و کشف استعدادها است.

دربخش جانبی نیز، نمایشگاه کتاب درعناوین مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی با ۱۵هزار جلد افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب و خط از ۱۳ تا ۲۳ بهمن ماه به مدت ۱۰ روز صبح و عصر در محل نگارخانه ارشاد اسلامی دیواندره آماده بازدید علاقمندان است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha