۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۲
کد خبر: 82561919
T T
۰ نفر
احزاب با نقد سازنده دولت را در خدمت به مردم ياري دهند

يزد - ايرنا - يادگار امام جمعه فقيد يزد و نوه شهيد محراب آيت الله صدوقي (ره) گفت: احزاب و گروه هاي سياسي و تشكل ها بايد با نقدهاي دقيق و سازنده خود دولت و مسئولان اجرايي را در خدمت بهتر به مردم ياري دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام محمد صدوقي يكشنبه شب در همايش روسا و اعضاي احزاب يزد كه در سالن تالار فرهنگيان برگزار شد، با قدرداني از فعاليت هاي احزاب و گروه هاي مختلف سياسي استان افزود: وجود احزاب در جامعه مردم سالار ديني يك ضرورت و زمينه ساز توفيق دولت در اجرا و تحقق برنامه هاست.
وي ادامه داد: احزاب و تشكل هاي سياسي با نظرات مختلف به عنوان چشم و گوش نظام عمل مي كنند و منعكس كننده مطالبات جامعه و آحاد مردم هستند.
يادگار امام جمعه فقيد يزد تصريح كرد: فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي قطعا محدود به زمان انتخابات و راي گيري نيست و عمده كاركرد آنها بعد از انتخابات شروع مي شود كه بايد با برنامه هاي خود مديران و دولت را ياري دهند.
صدوقي تصريح كرد: هم اكنون فعاليت احزاب در كشور مناسبتي است و فقط زمان انتخابات فعاليت جدي آنها آغاز مي شود، در حالي كه بايد همواره فعال باشند.
وي با بيان اينكه بدون تشكل هاي سياسي قدرتمند نمي توان به مردم سالاري رسيد، گفت: در خصوص فعاليت احزاب و تشكل هاي سياسي هنوز در ابتداي راه هستيم و بايد زمينه فعاليت اين تشكل ها بيش از گذشته فراهم شود.
صدوقي اظهار داشت: از وظايف مهم احزاب و تشكل هاي سياسي در جامعه ديني و مردم سالار، نقد قدرت و تحقق امر به معروف و نهي از منكر است و وجود احزاب موافق و غيرموافق حاكميت و دولت موجب نهادينه شدن دموكراسي مي شود .
در اين همايش همچنين نمايندگان احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و اعتداليون يزد ديدگاه هاي خود در خصوص تقويت خانه احزاب يزد، توجه بيشتر به جوانان و بانوان در دولت، همدلي احزاب در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامي و بهره گيري از تمام ظرفيت هاي استان را مورد تاكيد قرار دادند.
همچنين رئيس خانه احزاب استان يزد گفت: بعد از استان زنجان دومين خانه احزاب كشور با همت مسئولان ارشد استان فعاليت خود را در اواخر سال گذشته در يزد آغاز كرد.
عبدالرضا دهستاني افزود: احزاب استان يزد با وجود سلائق مختلف به صورت همدلانه ماموريت هاي خود را بر اساس اساسنامه هاي خود انجام مي دهند.
وي ادامه داد: از مطالبات احزاب استان يزد از مسئولان و دولتمردان، بهره گيري از ظرفيت جوانان و بانوان در امور مختلف كشور است.
خانه احزاب استان يزد با مشاركت سه جناح اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل 19 بهمن 1395 به صورت رسمي افتتاح شد.
هم اكنون 22 حزب سياسي در استان يزد مشغول به فعاليت هستند.
7536/ 6014/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو
irnayazdd@