۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82562868
T T
۰ نفر

روز پركار نيروي انتظامي استان يزد

۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82562868
روز پركار نيروي انتظامي استان يزد

يزد- ايرنا - فرمانده انتظامي ابركوه از توقيف 2دستگاه خودرو سواري حامل 54 راس احشام فاقد مجوز در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش عصر روز دوشنبه پايگاه خبري پليس ، سرهنگ عليرضا صالحي گفت: ماموران ايست گاه بازرسي و پاسگاه انتظامي فراغه هنگام كنترل خودروهاي عبوري موفق به توقيف 2 دستگاه خودرو سواري نيسان حامل احشام فاقد مجوز شدند.
وي گفت: پس از انجام بررسي هاي مورد نياز توسط ماموران پليس مشخص شد خودروها در حال حمل اين تعداد دام قاچاق فاقد مجوزدامپزشكي مي باشند كه به همين منظور خودرو توقيف، دو متهم نيز در اين رابطه دستگير و محموله احشام توقيفي تحويل دامپزشكي استان شد.
اين مقام مسئول در پايان ضمن تاكيد بر مقابله پليس با ورود هرگونه كالاي قاچاق، خاطرنشان كرد:شهروندان نيز چنانچه اطلاعاتي در خصوص اماكن توزيع قاچاق كالا دارند، مراتب را از طريق تماس با مركز فوريت‌هاي پليس 110 گزارش كنند.
***
فرمانده انتظامي شهرستان يزد از دستگيري سارق موتورسيكلت توسط عوامل گشت كلانتري 14 خبر داد .
سرهنگ منوچهر نصيري گفت: ماموران كلانتري 14 ابوذر حين گشت زني به يك دستگاه موتورسيكلت
مشكوك و بلافاصله براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.
وي بيان داشت :ماموران به راكب موتورسيكلت دستور ايست دادند و موتورسيكلت را متوقف كردند و در بررسي هاي به عمل آمده و طي استعلام از مركز مشخص شد موتورسكلت سرقتي مي باشد كه راكب را دستگير و به كلانتري دلالت دادند.
اين مسئول خاطر نشان كرد: متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع معرفي شد.
نصيري در پايان از عموم شهروندان خواست تا هنگام پارك موتورسيكلت ضمن قفل و زنجير كردن آن، وسيله نقليه خود را در شعاع ديد خود و افراد مطمئن قرار دهند.
***
فرمانده انتظامي شهرستان تفت از اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز و مقابله با خرده فروشان موادمخدر و دستگيري دو متهم و كشف سه كيلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدغلامزاده گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر تفت، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در سطح شهرستان اجرا كردند.
وي افزود: ماموران پليس در اين طرح دو فروشنده حرفه اي موادمخدر را با سه كيلوگرم ترياك در محلات مختلف شهرستان شناسايي و دستگير كردند.
غلامزاده گفت: برخورد جدي و قانوني با خرده فروشان موادمخدر و افرادي كه بخواهند امنيت و آرامش خانواده ها را به خصوص جوانان و نوجوانان را از اين طريق برهم بزنند، همچنان از اولويت هاي انتظامي شهرستان است.
فرمانده انتظامي شهرستان تفت خاطرنشان كرد: براي اين كه در اين طرح ها از موفقيت بيشتري برخوردار باشيم، بايستي شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعاتي را در خصوص خريد، فروش، تهيه، توزيع، حمل و نگهداري موادمخدر را در اسرع وقت از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در اختيار ماموران قرار دهند.
***
معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان يزد گفت: ماموران پليس آگاهي استان در بازرسي از يك دستگاه تريلي اسكانيا 21 هزار و 400 كيلوگرم نخ خارجي قاچاق را كشف كردند.
سرهنگ محمودميرحسيني گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان هنگام كنترل محمورهاي ارتباطي يك دستگاه تريلي را كه با محموله نخ از جنوب كشور عازم مازندران بود به ظن قاچاق متوقف كردند.
وي ادامه داد: ماموران پليس در بازرسي از اين تريلي اين مقدار نخ خارجي قاچاق را كه فاقد مجوز گمركي بود كشف و يك متهم را نيز در اين خصوص دستگير و به مراجع قانوني معرفي كردند.
معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان يزد ارزش اين محموله كشف شده يك ميليارد و 100 ميليون ريال بيان كرد و افزود: اين محموله نخ خارجي به صورت قاچاق بارگيري شده بود كه در محورهاي ارتباطي يزد كشف و تحويل سازمان تعزيرات حكومتي استان شد.
ميرحسيني در پايان بر مبارزه همه جانبه با ورود كالاي خارجي قاچاق تاكيد كرد و افزود: مبارزه با اين معضل پنهان نيازمند همكاري همه دستگاه هاي مربوطه و مردم است.
فرمانده انتظامي شهرستان بافق از كشف 800 ميليون ريال كالاي قاچاق از نوع 200 كيسه 20 كيلويي مواد اوليه چسب خبر داد.
سرهنگ فرهاد بيگلري گفت: مأموران پليس آگاهي بافق در راستاي اجراي طرح سراسري مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميونت مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از كاميونت اين مقدار مواد اوليه چسب كه به صورت قاچاق حمل مي شد كشف شد.
فرمانده انتظامي بافق تصريح كرد: در اين خصوص خودرو به اداره آگاهي شهرستان انتقال و پس از تشكيل پرونده، متهم به مراجع ذيصلاح معرفي شد.
***
مأموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان بهاباد 2 نفر فروشنده موادمخدر را با 5 كيلو ترياك دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و دستگيري خرده فروشان موادمخدر، مأموران پليس هنگام گشت زني در سطح شهر به يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك و آن را متوقف كردند.
سرهنگ مهدي رحيم زاده ادامه داد: ماموران در بازرسي از خودرو پنج كيلوگرم ترياك را كشف و راننده و سرنشين خودرو را نيز دستگير كردند.
وي خاطرنشان كرد: هر دو متهم به يگان انتظامي انتقال و پس از تشكيل و تكميل پرونده هر دو جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.
محورهاي ارتباطي استان يزد به دليل اتصال استان هاي جنوبي به مركز كشور و موقعيت اين استان در كانون كريدور شمال - جنوب كشور باعث شده تا راه هاي اين استان مورد سوء استفاده براي انتقال كالاي قاچاق قرار گيرد.
7536/ 6197 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@