انفجار کپسول گاز، زن و شوهر بافقی را با سوختگی شدید روانه بیمارستان کرد

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی بافق یزد از سوختگی ۲ نفر بر اثر حریق کپسول گاز در منزلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "شهرام طولابی نژاد" گفت: با اعلام یک مورد آتش سوزی در منزلی در بلوار امام علی(ع) بافق براثر حریق کپسول گاز، مأموران کلانتری جهت بررسی موضوع به محل حادثه مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران در صحنه و بررسی مشخص شد که کپسول گاز به دلایل نامعلومی دچار حریق شده و ۲ نفر زن و شوهر دچار سوختگی شدید شدند که بعلت شدت جراحات توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

هوندا ۱۳۰۰ سی سی قاچاق در یزد توقیف شد

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را توقیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و با هدف برخورد با موتوسواران متخلف، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با کار اطلاعاتی از تردد یک دستگاه موتورسنگین قاچاق مطلع شدند.

ماموران پس از کار اطلاعاتی، موتور سنگین هوندا ۱۳۰۰ سی سی غیرمجاز و قاچاق را متوقف کردند و در همین خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

پیشگیری از جرایم به ویژه برخورد با قاچاق و ناهنجاری های اجتماعی، از اهداف پلیس در اجرای طرح های پیش روی پلیس است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد: سیر دائم در فضای مجازی، آسیب‌زاست

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در همایش یاریگران زندگی در محیط های کار و تولید گفت: اینکه مدام در فضای مجازی سیر کنیم، آسیب‌زا است و قدرت تمرکز و عمیق‌شدن در فضای حقیقی و رفع آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده را از ما سلب می‌کند.

سرهنگ "مجید نعیم یاوری" گفت: عوامل مختلفی از جمله ارتباط‌های جمعی، شنیدن موسیقی و نیز مصرف مواد مخدر و ... باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز و در نتیجه لذت و شادی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه از چه روشی بخواهیم به این تجربه شادی و لذت دست یابیم، در کیفیت زندگی ما تاثیر جدی دارد؛ توجه ویژه به سه مقوله ورزش و مطالعه و ارتباط موثر با دیگران کمک‌کننده و راه‌گشا است.

سیدمحمدرضا قائم محمدی، مشاور و استاد دانشگاه نیز در این همایش گفت: هر چه استحکام خانواده بیشتر باشد بروز آسیبهای اجتماعی کمتراست و درجامعه امروزی، اصلی ترین وظیفه خانواده مظلوم واقع شده است.

وی گفت: تربیت در خانواده مهم است و والدین باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد و نوع رابطه در خانواده باید تقویت شود، زیرا بیشترمشکلات در تربیت فرزندان به این دلیل است که والدین با یکدیگر هماهنگ نیستند، در حالی که اولین رسالت والدین در تربیت فرزند، هماهنگی والدین با یکدیگراست و اساسی ترین ابزار آنها گفتگوی زوجین است و تحقیرکردن و توهین کردن آفت آن.

وی با بیان اینکه باید زوجین از دیدگاه یکدیگر به موضوعات و مسائل زندگی نگاه کنند افزود: مهارت حل تعارض، مهارتیست که زوجین باید آموزش ببینند و اگر این تعارض ها انباشته شود باعث از بین رفتن زندگی و فاسدشدن آن میشود.

کشف ۲ نفر شتر قاچاق در بهاباد یزد

فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد یزد از کشف ۲ نفر شتر قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرگرد "حبیب عباسی" گفت: در راستای پیشگیری از ورود دام‌های فاقد مجوز دامپزشکی، ماموران پاسگاه انتظامی احمدآباد این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه نیسان که در حال حمل دام بود مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو، ۲ نفر شتر قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

بیش از ۲۱ هزار جلد گذرنامه در یزد صادر شد

فرمانده انتظامی استان یزد از صدور ۲۱ هزار و ۶۳ جلد گذرنامه در سه ماه اول سال جاری در این استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

سردار" عباسعلی بهدانی فرد" افزود: با توجه به نزدیکی به ماه محرم و اربعین حسینی، از هم اکنون اقدامات و برنامه ریزی هایی در راستای تسهیل در رفت و آمد، صدور گذرنامه و در نتیجه امنیت وآرامش خاطر زائران اربعین در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان یزد به آمادگی کامل پلیس برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و برپایی هرچه باشکوهتر مراسم پیاده روی اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت : از زائرانی که مهلت گذرنامه آن ها کمتر از ۶ ماه باشد می خواهیم در اسرع وقت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به تعویض گذرنامه خود اقدام کرده و اخذ گذرنامه را به روزهای اوج مراسم پیاده روی اربعین موکول نکنند .

این مسوول ارشد انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا برپایی مراسم پرفیض پیاده روی اربعین حسینی (ع) باقی نمانده به کسانی که قصد دارند در این مراسم شرکت کنند توصیه می کنیم از هم اکنون نسبت به صدور و یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha