۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۳۶
کد خبر: 82565552
T T
۰ نفر
نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس:رونق اقتصاد استان در گرو حمايت از توليد داخل است

اهواز- ايرنا- نماينده مردم مسجد سليمان،لالي، هفتكل و انديكا در مجلس شوراي اسلامي گفت: رونق اقتصاد استان در گرو حمايت از توليد داخل و عزم جدي دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي بزرگ استان است.

به گزارش ايرنا علي عسكر ظاهري عبده وند عصر چهارشنبه در شوراي اداري خوزستان در سالن شهيد هاشمي استانداري اظهار كرد: يكي از لازمه هاي مهم براي كاهش مسائل و مشكلات استان همدلي مجموعه دستگاه هاي اجرايي با مسئولان كشوري و استاني است.
وي افزود: در سال هاي اخير با مديريت مناسب مجموعه استان اين وحدت و همدلي بين دستگاه هاي اجرايي و مجلس ايجاد شده اما همچنان نيازمند عزم جدي تر مسئولان است.
نماينده مردم مسجد سليمان،لالي، هفتكل و انديكا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در قانون ششم توسعه با تلاش مسئولان و نمايندگان استان مصوبات خوبي براي پيشرفت و رونق اقتصاد استان در نظر گرفته شد.
وي بيان كرد: بحث آمادگي ، دفاع و امنيت، بحث مسكن، اشتغال و كسب و كار فضاي مجازي و بازنشستگي، موضوع فرابخشي، شبكه هاي آب و فاضلاب، گرد و غبار، بافت هاي فرسوده، زيرساخت هاي گردشگري، توسعه ورزش استان و توجه به زيرساخت هاي روستايي استان از موارد مهمي است كه در برنامه ششم توسعه به آن توجه ويژه شده است.
ظاهري تصريح كرد: بودجه هاي استاني در سنوات گذشته تغييرات اندكي داشت و يا با كاهش آن مواجه بوديم اما با تلاش جدي مسئولان و نمايندگان استان و تعريف منابع جديد براي افزايش درآمد در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبي براي استان در نظر گرفته شد.
وي ادامه داد: پيش از اين ذخاير نفت و گاز 80 درصد بود اما سهمي كه در خوزستان از مشتقات نفت گرفته مي شد تنها هشت درصد بود كه به دور از عدالت بود كه خوشبختانه اين خلاء پوشش داده شد.
نماينده مردم مسجد سليمان،لالي، هفتكل و انديكا در مجلس شوراي اسلامي گفت: اكنون با تلاش نمايندگان استان تمام دستگاه هاي اجرايي مكلف شده اند در شرايط برابر پروژه هاي خود را به پيمانكار بومي واگذار كرده و از نيروهاي بومي استفاده كنند.
وي بيان كرد: براي رونق اقتصاد استان بايد خريد دستگاه هاي اجرايي استان و شركت هاي استان از توليدكنندگان داخلي باشد كه به همين منظورنفت ضمن حمايت از نيروهاي بومي و توليد كنندگان داخلي ،حمايت از حوزه بهداشت و درمان را نيز بايد عملياتي كند.
7152/6002 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار دهنده: كبري آقازري