۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82568523
T T
۰ نفر

مهرانه به مركز تحقيق و پژوهش سرطان تبديل مي شود

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82568523
مهرانه به مركز تحقيق و پژوهش سرطان تبديل مي شود

زنجان - ايرنا - مدير عامل انجمن خيريه حمايت از بيماران سرطاني مهرانه زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده اين انجمن در آينده اي نه چندان دور و با مشاركت هاي مردمي به مركز تحقيق و پژوهش سرطان كشور تبديل مي شود.

به گزارش ايرنا، اصفر وثوق شامگاه شنبه درجمع شماري از نمازگزاران در مسجد جامع زنجان افزود: تا سال 1402 با صرف هزينه 200 ميليارد تومان كه هم اكنون 50 ميليارد تومان آن هزينه شده است، كلينيكي ايجاد خواهد شد تا مردم سراسر كشور حتي پايتخت‌نشين‌ها براي ارائه خدمات باكيفيت در حوزه تحقيق، پژوهش و درمان به اين استان سفر كنند.
وي اظهار كرد: مردم خير اين استان با تاسيس انجمن خيريه حمايت از بيماران سرطاني 'مهرانه ' در اين كار خير بسيار نقش آفرين بودند و بر اين اساس هيچ فرد سالمي نبايد به لحاظ فقر فرهنگي به بيماري سرطان مبتلا شود.
وثوق افزود: مهرانه خيريه اي منحصر به فرد است كه در اين استان فعاليت گسترده خود را ادامه و هم اكنون نيز به بيماران مبتلا به سرطان از اقصي نقاط ايران خدمات ارائه مي‌دهد.
وي ابراز كرد: مردم زنجان ميزبان بيماران مبتلا به سرطان مراجعه كننده به اين مجموعه هستند و اين در حالي است كه زنجان جزو استان‌هاي برخوردار كشور نيست اما 100 هزار خير با اين انجمن همكاري مي كنند.
مدير عامل انجمن خيريه حمايت از بيماران سرطاني مهرانه زنجان ادامه داد: تجهيزات خريداري شده اين انجمن در كلينيك مهرانه بسيار پيشرفته بوده كه با هدف ارائه خدمات بهينه به بيماران تهيه شده است.
وي ابراز كرد: اين انجمن تنها به درمان و تامين هزينه‌هاي بالا از محل كمك‌هاي مردمي اكتفا نكرده و با ايمان به جمله 'پيشگيري بهتر از درمان است' با تشكيل كميته آموزش و پيشگيري سعي در عملياتي كردن اين مهم دارد.
وثوق خاطرنشان كرد: هم اكنون آموزش دختران و بانوان با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، ترويج مصرف غذاي سالم در سطح شهر، نهادينه كردن توجه به تغذيه سالم با حضور مدرسان مهرانه در مدارس مقاطع ابتدايي، ترويج ورزش همگاني، جلوگيري از استعمال سيگار و دخانيات را در دستور كار جدي قرار داده است و بسياري از دستگاه‌هاي دولتي را در جهت گام‌هاي طلايي در حوزه سلامت جامعه را برداشته است.
به گزارش ايرنا، مركز تشخيصي درماني تخصصي سرطان و راديوتراپي مهرانه با همكاري خيران انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) براي برآورد كليه نيازهاي بيماران مبتلا به سرطان، در زميني به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحي و احداث شده است، از اين ميزان فضا، 12 هزار مترمربع به فضاهاي تحقيقاتي، آموزش و پيشگيري، تشخيصي و درماني اختصاص داده شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي