۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85201772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۶۹ پرونده ابتلا به سرطان در زنجان تشکیل شد

زنجان - ایرنا- مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان از تشکیل یک هزار و ۶۹ پرونده ابتلا به سرطان در استان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر وثوق روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به شایعاتی در فضای مجاری مبنی بر بالا بودن ابتلا به سرطان در سطح استان، افزود: با توجه به پرونده های تشکیل شده، میزان ابتلا به سرطان در استان صعودی نیست.

وی گفت: در مدت ۱۷ سال فعالیت این انجمن، ۱۱ هزار و ۳۱۵ پرونده در استان تشکیل شده است.

وثوق با بیان اینکه این خیریه در دنیا بی نظیر است، افزود: درآمد انجمن مهرانه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۰ و ۳۸ میلیارد تومان بوده است.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون در کلینیک انجمن خیریه مهرانه استان خدمات رادیوتراپی، شیمی درمانی، آزمایشگاهی و پزشکی هسته ای ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در بخش پزشکی هسته‌ای دستگاه پت اسکن فوق پیشرفته با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی خریداری شده که ۵۰ درصد آن وام بانکی بوده است.

وثوق با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۹۲ هزار نفر به این انجمن برای درمان مراجعه کرده اند، افزود: این انجمن با هزینه های دریافتی از بیمه ها اداره می شود که درآمد انجمن از این طریق در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان با اشاره به مبلغ خدمات ارایه شده در این مرکز، ادامه داد: با خدمات ارائه شده باید ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از بیمار در مدت یکسال هزینه دریافت می شد که این کار انجام نگرفته است.

وثوق اظهار داشت: یکی از اقدامات این انجمن در حوزه پیشگیری است که در مدت ۹ سال آموزش های لازم در حوزه تغذیه به ۴۳ هزار بانوی زنجانی و ۳۶ هزار دانش آموز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مردم طی ۱۷ سال از این انجمن حمایت کرده اند، خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی جلوی کمک های مردم را نگرفته بلکه بر میزان آن افزوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha