۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82573082
T T
۰ نفر
بيش از 253 هزار نفر در گيلان با تدبير دولت يازدهم بيمه شدند

رشت - ايرنا - مديركل بيمه سلامت گيلان گفت: بيش از 253 هزار نفر از افراد فاقد هر گونه پوشش بيمه اي در اين استان با تدبير دولت يازدهم بيمه شدند.

علي اكبري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد با اجراي طرح ملي بيمه سلامت همگاني در استان گيلان به صورت رايگان تحت پوشش قرار گرفتند.
وي يادآور شد: از مجموع 253 هزار نفري كه در اجراي طرح بيمه سلامت همگاني در گيلان تحت پوشش قرار گرفتند، در زمان حاضر 241 هزار نفر داراي دفترچه بيمه هستند و بقيه بنا به دلايلي از جمله فوت و عدم تمديد دفترچه ، تحت پوشش نيستند.
اكبري طرح پوشش بيمه سلامت همگاني را از طرح هاي مهم دولت تدبير و اميد عنوان و اظهار كرد: در اجراي اين طرح، بيشتر اقشار ضعيف جامعه كه پيش از آن تحت پوشش هيچگونه بيمه درماني نبوده و براي درمان خود و خانواده با مشكلات مالي و نبود پوشش بيمه اي روبرو بودند، تحت پوشش قرار گرفتند.
مديركل بيمه سلامت استان خاطر نشان كرد: براي بيمه شدگان اين طرح در گيلان، تا پايان سال 95، 86 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي طرح تحول سلامت را از ديگر دستاوردهاي دولت تدبير و اميد عنوان و خاطر نشان كرد: طرح تحول نظام سلامت نيز از نيمه ارديبهشت ماه سال 1393 با هدف بهبود وضعيت بهداشت و درمان در كشور به اجرا در آمد.
اكبري اضافه كرد: اين طرح با هدف ارتقاء كيفي و كمي خدمات درماني، دسترسي عادلانه مردم به خدمات بهداشتي درماني بويژه در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته، كاهش پرداخت هزينه هاي درماني از جيب مردم و در نهايت توسعه، جذب و ماندگاري پزشك متخصص در سراسر كشور اجرا شد.
وي بيان داشت: برنامه كاهش ميزان پرداخت از جيب بيماران بستري، حمايت از ماندگاري پزشكان در مناطق محروم، حضور پزشكان متخصص مقيم در بيمارستان ها، ارتقاي كيفيت خدمات ويزيت در بيمارستان ها، ارتقاي كيفيت هتلينگ در بيمارستان هاي تابعه ، ترويح زايمان طبيعي و حمايت مالي از بيماران صعب العلاج و خاص نيازمند، هفت برنامه اصلي در طرح تحول نظام سلامت است.
مديركل بيمه سلامت استان خاطر نشان كرد: براي اجراي اين طرح در گيلان تا پايان سال 95، يك هزار و 173 ميليارد تومان از سوي بيمه سلامت استان هزينه شده است.
وي ارتقاء نظام ارجاع و پزشك خانواده را از ديگر دستاوردهاي مهم و برجسته دولت تدبير و اميد در گيلان عنوان و تصريح كرد: نظام ارجاع براي بيمه شدگان روستايي و شهرهاي با جمعيت كمتر از 20 هزار نفر كه جمعيتي بالغ بر يك ميليون نفر است را شامل مي شود.
وي بيان كرد: افراد در نظام ارجاع با همكاري دانشگاه علوم پزشكي گيلان، از خدمات تشخيصي و درماني مانند ويزيت، دارو، آزمايش و پاراكلينيك در محل مراكز بهداشتي و درماني بهره مند شده و بدون نياز به مراجعه به مراكز متعدد، از طريق نظام ارجاع و پزشك خانواده تمامي نيازهاي بهداشتي و درماني آنها مرتفع مي شود.
وي با بيان اين كه ارائه خدمات سرپايي و بستري به بيماران خاص از ديگر اقدامات برجسته دولت در گيلان است، تصريح كرد: خدمات ويژه به اين بيماران به صورت كاملا رايگان و با پرداخت 100 درصد هزينه هاي خدمات درماني در بخش هاي دولتي توسط اداره كل بيمه سلامت انجام مي گيرد.
اكبري تعداد بيماران خاص تحت پوشش بيمه سلامت استان گيلان را دو هزار و 737 نفر عنوان و اظهار كرد: از اين تعداد ، 173 نفر هموفيلي، 736 بيمار تالاسمي، 963 نفر دياليز و پيوند كليه و 865 نفر ام اس را شامل مي شوند.
مديركل بيمه سلامت گيلان بيان داشت: كل هزينه هاي پرداختي درمان بيماران خاص به موسسات طرف قرارداد استان در سال 95، 33 ميليارد تومان است.
در زمان حاضر، يك ميليون و 512 هزار نفر تحت پوشش بيمه سلامت استان گيلان هستند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007