۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳
کد خبر: 82574323
T T
۰ نفر
68 مدرسه در دولت تدبیر و امید در بیله سوار مغان استاندارد سازی شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: در دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته 68 مدرسه در این شهرستان از لحاظ سیستم گرمایشی توسط اداره كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان استانداردسازی شده است.

آرام حلیم روز پنجشنبه در نشستی با مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به اینكه تجهیزاتی به ارزش 2میلیارد ریال به شهرستان بیله سوار تحویل شده افزود: امسال در چهار مدرسه با 11 كلاس درس بخاری هرماتیك نصب خواهد شد.
حلیم بیان كرد: در سال گذشته 11 مدرسه در بیله ‌سوار و بخش مركزی و چهار مدرسه در بخش جعفرآباد با اعتبار 6میلیارد و300 میلیون ریال توسط سازمان نوسازی مدارس استانداردسازی شده و 10 مدرسه با 55 كلاس درس با اعتبار 9 میلیارد ریال نیز در حال مناقصه و عقد قرارداد است.
وی با اشاره به افتتاح سه طرح در این شهرستان گفت: خوابگاه هنرستان كشاورزی شهید بهشتی و مدرسه سه كلاسه بنیاد بركت گون پاپاق و مدرسه 12 كلاسه شهید رجایی جعفرآباد با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال گذشته افتتاح و تكمیل شد.
دولت لطفی ، مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل هم در این نشست گفت: از طرح های ملی در این شهرستان مدرسه 12 كلاسه امام جعفرصادق (ع) در حال ساخت است و برای تكمیل آن 12میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی ، همچنین تمام مدارس شهرستان بیله سوار به مساحت13 هزار و 750 متر مربع ایزوگام شده است.
لطفی افزود: برای تكمیل طرح های نیمه تمام از جمله تكمیل سالن های ورزشی در جعفرآباد و روستای بابك و همچنین تجهیز نمازخانه مدارس و تعمیر و تجهیزات و انشعابات مقاطع مختلف آموزشی 23 میلیارد ریال نیاز است تا تكمیل شود.
شهرستان بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018/3006