۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82576719
T T
۰ نفر
چهاردهمين دوره جشنواره تئاتر كُردي سقز آذرماه برگزار مي شود

سنندج- ايرنا- رئيس انجمن نمايش استان كردستان از برگزاري چهاردهمين دوره جشنواره تئاتر كُردي سقز در آذرماه سال جاري خبر داد.

عُبيد رستمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بر اساس آخرين تصميمات گرفته شده در جلسه هماهنگي اخير اين جشنواره كه در سنندج برگزار شد، فراخوان اين رويداد هنري توسط اعضاي دبيرخانه جشنواره در سقز در دست تدوين است و دهه دوم تيرماه 96 منتشر مي شود.
وي اضافه كرد: جلسه هماهنگي اين جشنواره با حضور معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان، رئيس و اعضاي انجمن نمايش استان و سرپرستان گروه هاي نمايشي سقز، برگزار شد.
او با اشاره به تصميمات اين جلسه، اظهار كرد: به دنبال سياست هاي اداره كل ارشاد مبني بر واگذاري امور جشنوار ها به هنرمندان، يكي از هنرمندان تئاتر سقز به عنوان دبير اين جشنواره انتخاب خواهد شد.
سيزدهمين دوره از جشنواره تئاتر كُردي +با حضور گروه هايي از استان هاي كردستان، اروميه، آذربايجان غربي، خراسان شمالي، ايلام و استان هاي اربيل عراق و دياربكر تركيه 29 شهريورماه سال 95 به مدت 5 روز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سقز برگزار شد.
جشنواره تئاتر كُردي از سال 78 به مدت شش سال برگزار شد، اما به دليل مشكلات مالي اين جشنواره بعد از شش دوره متوقف و دوباره از سال 87 از سر گرفته شد و تا سال 90 به مدت چهار دوره ديگر پيگيري و اجرا شد.
اين جشنواره از سال 93 دوباره فعاليت خود را آغاز كرد و سال 94 نيز دوازدهمين دوره اين جشنواره با حضور 12 گروه نمايشي از ايلام، بانه، بوكان، تهران، دياربكر تركيه، سقز، سليمانيه عراق، سنندج، شيروان، كرمانشاه و مريوان از 15 تا 19 شهريور در سالن نمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر برگزار شد.
دوره هاي قبلي اين جشنواره توسط شوراي اسلامي شهر و شهرداري سقز با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان و اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري كردستان، معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان سقز و انجمن هنرهاي نمايشي كردستان برگزار شده است.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهيم محمدحسيني/** انتشار دهنده: اميد بهمني
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg