۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82584715
T T
۰ نفر
كمك 15 ميليارد ريالي حاميان طرح اكرام همدان در ماه رمضان

همدان- ايرنا- معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان همدان گفت: حاميان طرح اكرام ايتام و فرزندان محسنين از ابتداي سالجاري تاكنون 28 ميليارد و 523 ميليون ريال كمك كرده اند كه 15 ميليارد و 283 ميليون ريال آن در ماه رمضان جمع آوري شد.

جمشيد محمدي روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: خيران و حاميان ايتام استان در سال گذشته نيز 108 ميليارد ريال به صورت نقدي و 16 ميليارد ريال به صورت غيرنقدي به فرزندان يتيم و محسنين استان كمك كردند.
وي هدف از اجراي طرح هاي اكرام و محسنين را حمايت از كودكان يتيم و تامين نيازمندي هاي آنان در زمينه هاي مختلف همچون نيازهاي معيشتي، تحصيلي و درماني عنوان كرد و گفت: اين طرح از نيمه دوم سال 1378 در استان همدان اغاز شد.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان با بيان اينكه چهار هزار و 252 فرزند يتيم و سه هزار و 907 فرزند محسنين در استان زير پوشش كميته امداد هستند اظهار كرد: 19 هزار و 522 حامي در قالب طرح اكرام از فرزندان يتيم زير پوشش و 6 هزار و 821 حامي نيز از فرزندان محسنين زير پوشش اين نهاد حمايت مي كنند.
محمدي با بيان اينكه هم اكنون هيچ يتيم فاقد حامي در كميته امداد امداد استان همدان وجود ندارد تصريح كرد: يك هزار و 924 حامي جديد در قالب طرح اكرام ايتام و محسنين در شب هاي قدر ماه رمضان امسال جذب شدند و يك هزار و 700 يتيم تحت حمايت قرار گرفتند.
طرح اكرام ايتام به منظور حمايت از كودكان يتيم و طرح محسنين براي حمايت از خانواده هاي نيازمند داراي سرپرست بيمار، از كار افتاده و همچنين فرزندان غير يتيم خانواده هاي نيازمند اجرا مي شود و حاميان ايتام تحت حمايت علاوه بر مساعدت هاي نقدي در هر ماه پيگير مشكلات تحصيلي، مسكن و جهيزيه فرزندان معنوي خود هستند و در حد توان نسبت به حل اين مشكلات اقدام مي كنند.
كميته امداد امام خميني (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقيم زير پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردي ارائه مي كند.
اخبار مهم خبرگزاري ايرنا كشور و استان همدان را به طور شبانه روزي از كانال خبري تلگرام 'اخبار ايرنا همدان' به نشاني @irnahamadan دريافت كنيد.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدين**انتشار دهنده:اكبر بهاروند