۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82588996
T T
۰ نفر
ورزشگاه شهيد مجديان دزفول تا پايان سال 96 تكميل مي شود

اهواز - ايرنا - مدير كل ورزش و جوانان خوزستان از تكميل ورزشگاه شهيد مجديان دزفول تا پايان سال 96 خبر داد و گفت: اولويت برنامه هاي ورزش استان تكميل پروژه هاي نيمه تمام است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، افشين حيدري روز پنجشنبه در مجمع عمومي هيات فوتبال خوزستان با حضور رئيس فدراسيون فوتبال كشور در محل سالن كنفرانس تالار امام رضا(ع) شهرك نفت اهواز به برنامه ششم توسعه و افزايش تخصيص اعتبار ورزش خوزستان در سال جاري اشاره كرد و افزود: به واسطه اجرايي شدن برنامه ششم توسعه و تخصيص ماليات بر ارزش افزوده ارگان ها به امر ورزش بسياري از پروژه هاي نيمه استان همچون ورزشگاه شهيد مجديان دزفول كه 12 سال از آغاز عمليات ساخت آن مي گذرد به اتمام خواهد رسيد همچنين مجموعه فرهنگي ورزشي غدير اهواز استاندارد سازي خواهد شد.
وي در خصوص مجموعه ورزشي غدير اهواز گفت: اين مجموعه فرهنگي ورزشي يك سرمايه ملي براي تيم هاي خوزستاني به شمار مي رود لذا بنا داريم با واگذاري آن به بخش خصوصي تمام نواقص آن برطرف و تا پايان سال 96 آماده به كار شود.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان به راه اندازي بخش اقتصادي در اين اداره اشاره كرد و گفت: آمادگي آن را داريم كه براي هر سه باشگاه ليگ برتري خوزستان كارگاه هاي اقتصادي برگزار كنيم تا بتوانند به طور كامل از ظرفيت بخش ورزش در برنامه ششم توسعه استفاده كنند.
وي خطاب به رييس فدراسيون فوتبال در خصوص ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر گفت: زماني اين ورزشگاه تنها يك نگهبان داشت اما امروز با همكاري استاندار و مسئولان منطقه آزاد اروند اعتباري خوبي براي آن لحاظ شد. با توجه به اختصاص ماهانه 500 ميليون ريال به ورزشگاه نفت وگاز اروندان تضمين مي دهم تا سال آينده يكي از بهترين ورزشگاه هاي كشور محسوب شود.

**فوتبال كشور به نام خوزستان شناخته مي شود
مدير كل ورزش وجوانان خوزستان در ادامه گفت:روزگاري از زمين هاي خاكي استان بازيكنان زيادي به تيم هاي ملي معرفي شد اما اكنون از آن زمين ها خبري نيست به همين جهت در سال جاري 140 زمين فوتبال و ميني فوتبال راه اندازي كرديم.
حيدري با بيان اين كه هيات فوتبال استان يكي از بهترين و منظم ترين هيات هاي ورزشي به شمار مي رود افزود: با توجه به سابقه ديرينه فوتبال خوزستان در كشور و حضور بازيكنان متعدد در رده هاي مختلف تيم ملي همواره فوتبال كشور را به نام خوزستان مي شناسند.
وي به تيم استقلال خوزستان اشاره كرد و گفت:تيم استقلال خوزستان تا انحلال پيش رفت و با مشكلات شديد مالي مواجه شد اما به موقع براي حل مشكلات اين تيم اقدام شد و با كمك استاندار خوزستان از فروپاشي اين تيم جلوگيري شد و با قدرت در ليگ هفدهم شركت مي كند.

**اختصاص 180 ميليارد ريال به فوتبال خوزستان در سال 96
در ادامه رييس هيات فوتبال خوزستان از تخصيص اعتبار بالغي بر 180 ميليارد ريال براي فوتبال استان در سال 96 خبر داد و گفت: اين در حالي است كه ميزان اعتبار فوتبال استان در سال 95 بالغ بر 170 ميليارد ريال و در سال 94 حدود 140 ميليارد ريال بوده است.
عبدالكاظم طالقاني با بيان اين كه در سال اول حضور خود به دنبال ارتقاء ساختار هيات فوتبال استان بوديم و جوانان گرايي را سرلوحه كارهاي خود قرار داديم افزود: با وجود اين كه ورزشگاه غدير اهواز ماهانه 60 ميليون تومان براي ما هزينه دارد با برنامه ريزي مناسب از عهده مخارج آن برآمديم و امروز شاهد يك ورزشگاه باكيفيت در استان هستيم.
طالقاني عنوان كرد: در زمينه تجهيز و تامين اقلام و هزينه هاي جاري هيات هاي شهرستان ها در سه نوبت هيات هاي بي بضاعت را تجهيز كرديم. تشكيل آكادمي فوتبال در سراسر استان، آموزش مربيان بومي و رسيدگي به باشگاه هاي استان از ديگر اقدامات ما در هيات فوتبال است.
مدير عامل باشگاه استقلال اهواز نيز در اين نشست گفت: استقلال اهواز پرطرفدارترين تيم خوزستان محسوب مي شود اما امروز حال و روز خوبي ندارد و با شرايط بسيار سختي دست و پنجه نرم مي كند لذا مي طلبد كه به اين تيم نگاه ويژه اي شود.
عزيز صادقي افزود: ما بنا داريم كه يك سري فعاليت هاي فرهنگي و اقتصادي در اين تيم انجام دهيم اما متاسفانه هيچ يك از ارگان ها و شركت هاي استان با ما همكاري نمي كنند. بعضي از مشكلات ما به سازمان ليگ برتر مي گردد كه انتظار مي رود به ما كمك شود تا به جايگاه اول خود در فوتبال كشور برگرديم.
6068
خبرنگار:پارسا شاكري ** انتشار:محمدعلي فريدپناه