گمرك، تعزيرات و ناجا هنوز به سامانه جامع اموال تمليكي متصل نشده‌اند

تهران - ايرنا - مديرعامل سازمان اموال تمليكي، از متصل نشدن سامانه‌هاي گمرك، سازمان تعزيرات حكومتي و ناجا به سامانه جامع اموال تمليكي خبر داد.

به گزارش ايرنا از سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، «امين دليري» در نشست هيات مديره اين سازمان در محل مديريت اموال تمليكي استان تهران با تاكيد بر اينكه بر اساس قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز سازمان هاي متولي در مبارزه با قاچاق كالا بايد به سامانه جامع اموال تمليكي متصل شوند، افزود: با وجود آمادگي اين سازمان براي اتصال دستگاههاي مرتبط به سامانه جامع اموال تمليكي اما اين موضوع محقق نشده است.
دليري با اشاره به اينكه براي شناسايي، كنترل و نظارت دقيق تر پديده قاچاق بايد ارتباط سيستمي بين دستگاه هاي متولي برقرار شود، افزود: اين سازمان با وجود پيگيري هاي متعدد، تاكنون موفق به برقراري اين ارتباط نشده است.
مديرعامل سازمان اموال تمليكي با اشاره به ساختار جديد سازمان اموال تمليكي نيز گفت: بر اساس ساختار جديد، در استان هاي فاقد نمايندگي سازمان اموال تمليكي، ادارات تابعه ايجاد كرديم و بر ين اساس، استان هاي سمنان، قزوين، قم و لرستان داراي ادارات تابعه شدند و در استان هاي كهكيلويه و بوير احمد، گلستان، البـرز و ايلام نيز در حال پيگيري هستيم.
وي با اشاره به ضرورت تعيين تكليف سريعتر كالاهاي در اختيار سازمان گفت: مديران استاني بر اساس اقداماتشان در تعيين و تكليف كالاها، مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
در پايان جلسه اعضاي هيات مديره سازمان اموال تمليكي از انبارهاي مديريت استان تهران بازديد كردند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام **1070** خبرنگار: فريبا بابائي **انتشار: مرضيه فاتحي