۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82591730
T T
۰ نفر
اهالی پتك باغملك خواستار صدور مجوز كشت تابستانه شدند

اهواز ـ ایرنا ـ جمعی از اهالی روستای پتك از توابع باغملك پیش از ظهر یكشنبه با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز خواستار دریافت مجوز كشت تابستانه در این روستا شدند.

به گزارش ایرنا بیش از 20 نفر از اهالی پتك در اعتراض به آنچه كه محدویت در كشت و كشاورزی در این روستا عنوان شده مقابل استانداری خوزستان دست به اعتراض زدند.
یك كشاورز این روستا به خبرنگار ایرنا گفت: هم اكنون فصل كشت تابستانه ما در روستای پتك بیگدلی است اما به ما مجوز كشت داده نمی شود.
وی كه خواست نامش فاش نشود افزود: تنها منبع درآمد ما در این روستا كشاورزی و دامپروری است و شغل اصلی ما محسوب می شود.
وی با بیان اینكه نزدیك به 200 هكتار زمین كشاورزی در این منطقه وجود دارد اظهار كرد: پس از درگیری های طایفه ای در این روستا، چهار حلقه از چاه های آب كشاورزی تخریب شد كه امكان كشت در برخی زمین ها از دست رفته است.
یكی دیگر از تجمع كنندگان اظهاركرد: دولت به دلیل آنچه مسایل امنیتی عنوان می كند به اهالی این روستا مجوز كشت نمی دهد.
بنابراین گزارش این تجمع از ساعت 10 در مقابل استانداری خوزستان آغاز شد و تا لحظه مخابره این خبر ادامه دارد؛ هنوز مسئول یا نماینده ای از استانداری برای پاسخگویی در جمع این افراد حاضر نشده است.
منطقه پتك از توابع شهرستان باغملك در شرق استان خوزستان واقع شده است. از هشت سال پیش اختلافاتی بین 2 طایفه محمدی و محمدموسائی در این منطقه بروز كرده كه حدود 16 نفر از 2 طرف در این درگیری ها كشته شده اند.
7164 /6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی