۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82602638
T T
۰ نفر
تيم كشتي پهلواني پسران تهران در مسابقات ورزشي كشوري مقام اول را كسب كرد

تهران-ايرنا-معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تيم كشتي پهلواني پسران تهران(دوره متوسطه اول) در سي و چهارمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر سراسر كشور به ميزباني خراسان جنوبي، مقام اول را كسب كرد.

«بيست و هشتمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان دختر سراسر كشور و سي و چهارمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر سراسر كشور با حضور حدود 18 هزار و 500 دانش‌آموز از 16 تيرماه تا 15 شهريورماه در 11 استان شهركرد، كهگيلويه و بويراحمد، البرز، مازندران، ايلام، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، فارس، كردستان، مركزي، آذربايجان غربي برگزار مي شود.»
حسن محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: دانش آموزان تهراني از 15 تيرماه به مسابقات ورزشي دانش آموزي كشوري اعزام شدند.
وي گفت: در مرحله اول، 6تيم از دوره ابتدايي در رشته هاي تنيس روي ميز، بدمينتون و شطرنج در 2 جنسيت دختر و پسر به شهرهاي اروميه، خمين اعزام شدند كه شهر تهران از مجموع اين 6 تيم، سه مقام اول، يك مقام سوم، يك مقام پنجم و يك مقام هفتم را كسب كرد.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه دانش آموزان دختر متوسطه در مسابقات بدمينتون سراسر كشور در شهرستان خمين در بخش تيمي اين مسابقات مقام نائب قهرماني و در بخش 2 نفره مقام قهرماني را كسب كردند، افزود: تيم متوسطه اول دختران در رشته تنيس روي ميز مقام اول را كسب كرد.
محمدي گفت: تيم متوسطه اول پسران در رشته هاي بدمينتون، تنيس روي ميز و شطرنج مقام اول، تيم متوسطه دوم پسران در رشته تنيس روي ميز مقام دوم و تيم كشتي پهلواني پسران در دوره متوسطه اول اعزامي به خراسان جنوبي مقاوم اول را كسب كرد.
وي اظهار كرد: مسابقات ورزشي دانش آموزي در طول سال تحصيلي، در سه مرحله مدرسه اي، منطقه اي و استاني برگزار شد كه اين مسابقات در مرحله منطقه اي و استاني ميزبان 80هزار نفر شركت كننده بود و از اين تعداد 700 نفر برگزيده و در قالب تيم هاي منتخب به مسابقات كشوري اعزام مي شوند.
وي افزود: دانش آموزان منتخب راه يافته به مسابقات ورزشي دانش آموزي(دختران و پسران) كشوري در سه دوره تحصيلي در 65 رشته ورزشي از جمله تنيس روي ميز، بدمينتون، شطرنج، رشته هاي توپي(واليبال، بسكتبال، هندبال، فوتسال)، دو و ميداني، طناب زني، بومي- محلي، شنا، كشتي (آزاد، فرنگي)، ورزش پهلواني و زورخانه اي(پسران)، ژيمناستيك، به رقابت مي پردازند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان كرد: تهران بيش از يك دهه است كه هر سال بزرگترين كاروان ورزشي دانش آموزي را به مسابقات كشوري اعزام و مقام قهرمان و قهرماني را كسب مي كند.
محمدي با اشاره به اجراي طرح «مدرسه قهرمان» گفت: اين طرح از سال گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس كشور اجرا مي شود كه بر اساس اين طرح، مدرسه اي كه در سطح منطقه و استان موفق به كسب مقام قهرماني شد با مديريت آموزشگاه به صورت اتوماتيك به عنوان نماينده استان به مسابقات كشوري اعزام مي شود كه آموزش و پرورش هم به عنوان حامي و تسهيل كننده امور در خدمت اين تيم هاي منتخب است.
وي افزود: امسال براساس اين طرح، در مسابقاتي كه مدرسه قهرمان تعريف شده، مدارس منتخب به مسابقات كشوري اعزام مي شوند و آموزش و پرورش شهر تهران حمايت هاي لازم را از اين تيم هاي منتخب خواهد داشت.
محمدي گفت: براساس رويكرد جديد وزارت آموزش و پرورش، با توجه به شرايط حاضر شايد بتوان گفت كه رويكرد مناسب و آينده نگرانه اي است اما در اجرا استان ها را با چالش هايي مواجه كرده كه آموزش و پرورش شهر تهران در تلاش است مشكلاتي از جمله بنيه ضعيف بسياري از مدارسي را كه در مرحله استاني منتخب و به مرحله كشوري راه يافتند، به حداقل برساند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اظهار كرد: در راستاي حمايت از اين تيم هاي منتخب و ايجاد امكان براي راه يابي آنها به مرحله كشوري حدود 50درصد از هزينه ها يا بيشتر را آموزش و پرورش شهر تهران تامين مي كند و تلاش مي كنيم استقلال و هويت را به مدارس بدهيم كه در مسابقات ورزشي با نام و با حضور مسئولان خود شركت كنند و اميدواريم در اين زمينه به اهداف مدنظر وزارت آموزش و پرورش دست پيدا كنيم.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539